Slováci a Česi vyžadujú kvalitu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: Cetelem

BRATISLAVA 12. mája (WBN/PR) – Takmer tri štvrtina Slovákov kladie pri nákupe dôraz na pôvod a kvalitu výrobkov. Vyplynulo to z prieskumu spotrebiteľského správania Európanov, Barometer Cetelem 2015. Situácia je podobná aj v prípade českých spotrebiteľov.

Napriek tomu, že cena ostáva pri nákupe dôležitým kritériom, čoraz viac Slovákov venuje zvýšenú pozornosť pôvodu a zloženiu výrobkov. Predovšetkým pokiaľ ide o potraviny a oblečenie, spotrebiteľ trvá na kvalite. 73% Slovákov a 75% Čechov sa prieskume vyjadrilo, že dávajú viac pozor na pôvod a zloženie výrobkov ako pred 5 rokmi, kým v Nemecku to bola len polovica opýtaných.

Trend súvisí s dostupnosťou informácii, ktoré nachádzajú predovšetkým prostredníctvom internetu. Názory odborníkov a skúsenosti zákazníkov ponúkajú špecializované blogy, recenzie a diskusné fóra, na ktorých strávi spotrebiteľ aj hodiny. Nákup potravín, vrátane času stráveného zisťovaním informácii a výberom, sa tak predĺži u Slovákov na hodinu a u Čechov až na hodinu a pol. Naopak, nákupu oblečenia venujú Slováci 1 hodinu 42 minút, pričom českí spotrebitelia to stihnú za 1 hodinu 31 minút.

Prieskum Barometer Cetelem 2015 bol realizovaný v 12 krajinách na vzorke 8 719 respondentov, v priebehu novembra 2014.

www.cetelem.sk

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Cetelem