Slováci chodia do nákupných centier čoraz častejšie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Nákupy

BRATISLAVA 11. júna (WebNoviny.sk) – V minulom roku navštívilo štrnásť regionálnych nákupných centier v deviatich regionálnych mestách na Slovensku spolu 63 miliónov zákazníkov. V porovnaní s predchádzajúcim rokom ide o nárast o pol milióna ľudí. Vyplýva to z analýzy, ktorú každoročne pripravuje spoločnosť CBRE Slovensko. Správa Shopping Centre Index (SCI) ukazuje, ako sa darilo regionálnym nákupným centrám v rokoch 2015 a 2016.

Prieskum CBRE ukázal, že zákazníci sú vzhľadom na rast priemernej mzdy ochotní míňať viac. Podľa riaditeľa oddelenia prenájmu maloobchodných priestorov v CBRE Slovensko Petra Pohanku to potvrdzuje nárast tržieb na zákazníka o 3,1 % oproti predchádzajúcemu roku. „Zvýšené obraty, ako aj ceny nájomného dávajú optimistickú predpoveď pre celkový trh, ktorý dokazuje, že hospodársky rast sa premieta do zvýšených spotrebiteľských výdavkov,“ zhodnotil. Najsilnejším mesiacom bol december, návštevnosť v predvianočnom období vlani stúpla o 10 percent. Nižšia návštevnosť v nákupných centrách v regiónoch bola zaznamenaná počas prvých ôsmich mesiacov minulého roka.

Úspešnosť jednotlivých nákupných centier ovplyvňuje makroekonomická situácia v regióne, ako aj sila konkurencie. Priemerný obrat sa v roku 2016 pohyboval na úrovni 2 182 eur na meter štvorcový, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje nárast o 5,6 %. Zvýšenie obratu bolo zaznamenané aj napriek otvoreniu nových obchodných centier v niektorých regionálnych mestách, napríklad City Arena Trnava, Forum Poprad, Galéria Lučenec, ktoré spôsobili vyššiu nasýtenosť trhu maloobchodov.

Najvýkonnejšie nákupné centrá boli počas minulého roka schopné zvýšiť svoj obrat na meter štvorcový o viac ako 10 %, teda na viac ako 2 600 eur na meter štvorcový. „Rozdielna úspešnosť regionálnych nákupných centier ukazuje, že nielen pozitívny ekonomický vývoj v regióne, či ich lokalita, ale aj neustála starostlivosť o nájomcov a aktívny prístup správcu k manažmentu centra hrajú dôležitú úlohu pri tvorbe ich úspechu,“ hovorí riaditeľka oddelenia správy komerčných nehnuteľností v CBRE Slovensko Drahomíra Englišová.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia