Slovenská pošta doručila v decembri zhruba stotisíc balíkov denne, veľkej obľube sa tešia jej BalíkoBOXy

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Balíkobox

Slovenská pošta doručila počas decembra 2022 približne 1,5 milióna balíkových zásielok, čo predstavuje cca 100-tisíc zásielok denne.

Pri vyzdvihovaní zásielok z BalíkoBOXov zaznamenala pošta medziročný nárast o takmer 27 percent. V tlačovej správe o tom informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

Ako uviedla Slovenská pošta, prioritou je spoľahlivé, bezpečné a včasné doručenie zásielok.

Dostupné sú nepretržite

„Najväčší záujem o balíkové zásielky je už štandardne v novembri a decembri v spojitosti s predvianočnými nákupmi. Pri medziročnom porovnaní rokov 2021 a 2022 pošta zaznamenala pokles počtu zásielok o osem percent, čo súvisí s nedostupnosťou kamenných predajní v čase pandémie 2021, keď množstvo klientov nakupovalo cez internetové obchody,“ informovala pošta s tým, že v oblasti home delivery patrí pošta stále medzi najväčších poskytovateľov kuriérskych služieb bežným spotrebiteľom.

Počas vianočnej prevádzky, v novembri a decembri prekročila pošta prvýkrát počet 100-tisíc kusov zásielok v BalíkoBOXoch.

„Pri medziročnom porovnaní mesiacov november 2021 a 2022 ide o 22-percentný nárast počtu balíkov a pri porovnaní decembra za roky 2021 a 2022 ide o viac ako 7,5-percentný nárast počtu zásielok. Počas celého roka 2022 vzrástlo využívanie BalíkoBOXov oproti roku 2021 o 27 percent,“ informovala Slovenská pošta.

BalíkoBOXy sú veľmi obľúbeným spôsobom doručovania zásielok. Pošta ich obľúbenosť zdôvodnila tým, že sú dostupné nepretržite a zákazník si môže kedykoľvek vybrať zásielku bez čakania.

Čo najviac elektronizácie

„Aktuálne má pošta už 155 BalíkoBOXov na celom území Slovenska, ktoré sú umiestnené vo všetkých krajských mestách a takmer vo všetkých okresných mestách,“ informovala pošta a zároveň dodala, že okrem vyzdvihnutia balíkov je cez ne možné aj uhradiť poukazy, ePoukazy, SIPO a tiež faktúry s PAY by square kódom. Platbu je možné zrealizovať aj platobnými kartami.

Pošta v súčasnosti pracuje aj na zavádzaní reforiem a nových postupov práce s cieľom udržať si popredné postavenie v rámci balíkového trhu.

Pošta uviedla, že sa usiluje o čo najvyššiu mieru elektronizácie služieb vo všetkých oblastiach, v ktorých je to možné, aby sa čo najviac zvýšil zákaznícky komfort pri využívaní služieb.

„Príkladmi inovácií z ostatného obdobia je nielen rozširovanie funkcionalít mobilnej aplikácie, zavedenie a rozširovanie siete BalíkoBOXov, ale aj možnosť predplatenia podávaných zásielok online prostredníctvom aplikácie ePodací hárok,“ spresnila pošta.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Slovenská pošta