Slovenská televízia má nové logá, vysiela s dvojbodkou

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Jednotka
Foto: Vimeo.com

BRATISLAVA 1. marca (WEBNOVINY) – Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) používa od štvrtku nové logá svojich rozhlasových programových služieb.

Diváci uvidia po prvý raz novú identitu Jednotky a Dvojky. „Logá sú prepojené s hlavným logotypom RTVS – dvojbodkou. Dvojbodka je novým identifikačným prvkom, ktorý sa bude objavovať vo všetkých logotypoch rozhlasových aj televíznych programových služieb RTVS. Logá boli pripravené interne v Centre kreatívy RTVS a ich autorom je Milan Prekop,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca RTVS Richard Šümeghy.

STV predstavila nový vizuál
Rozhlas a televízia Slovenska používa od štvrtku nové logá svojich rozhlasových programových služieb. Diváci uvidia po prvý raz novú identitu Jednotky a Dvojky, ktorú vytvorila spoločnosť Milk v spolupráci s Centrom kreatívy RTVS. Výsledný dizajn Jednotky vznikal viac ako mesiac. Jednotka chcela novým vizuálom divákom pripomenúť aj zážitky z detstva cez škrečka, lampu i nafukovaciu bábiku. Identita Dvojky vychádza z charakteru jej programovej skladby, a zároveň ju definuje. Ide o špecifický program s rôznymi štýlmi od dokumentu, cez regionálne Foto: Zdroj: RTVS

STV predstavila nový vizuál
Rozhlas a televízia Slovenska používa od štvrtku nové logá svojich rozhlasových programových služieb. Diváci uvidia po prvý raz novú identitu Jednotky a Dvojky, ktorú vytvorila spoločnosť Milk v spolupráci s Centrom kreatívy RTVS. Výsledný dizajn Jednotky vznikal viac ako mesiac. Jednotka chcela novým vizuálom divákom pripomenúť aj zážitky z detstva cez škrečka, lampu i nafukovaciu bábiku. Foto: Zdroj: RTVS
STV predstavila nový vizuál
Rozhlas a televízia Slovenska používa od štvrtku nové logá svojich rozhlasových programových služieb. Diváci uvidia po prvý raz novú identitu Jednotky a Dvojky, ktorú vytvorila spoločnosť Milk v spolupráci s Centrom kreatívy RTVS. Výsledný dizajn Jednotky vznikal viac ako mesiac. Jednotka chcela novým vizuálom divákom pripomenúť aj zážitky z detstva cez škrečka, lampu i nafukovaciu bábiku. Foto: Zdroj: RTVS
STV predstavila nový vizuál
Rozhlas a televízia Slovenska používa od štvrtku nové logá svojich rozhlasových programových služieb. Diváci uvidia po prvý raz novú identitu Jednotky a Dvojky, ktorú vytvorila spoločnosť Milk v spolupráci s Centrom kreatívy RTVS. Výsledný dizajn Jednotky vznikal viac ako mesiac. Jednotka chcela novým vizuálom divákom pripomenúť aj zážitky z detstva cez škrečka, lampu i nafukovaciu bábiku. Foto: Zdroj: RTVS
STV predstavila nový vizuál
Rozhlas a televízia Slovenska používa od štvrtku nové logá svojich rozhlasových programových služieb. Diváci uvidia po prvý raz novú identitu Jednotky a Dvojky, ktorú vytvorila spoločnosť Milk v spolupráci s Centrom kreatívy RTVS. Výsledný dizajn Jednotky vznikal viac ako mesiac. Jednotka chcela novým vizuálom divákom pripomenúť aj zážitky z detstva cez škrečka, lampu i nafukovaciu bábiku. Foto: Zdroj: RTVS

Výsledný tvar a dizajn Jednotky vznikal relatívne dlho, rešeršom a skicovaním strávil kreatívny tím viac ako mesiac. Bolo jasne určené, že komunikácia nebude postavená na celebritách, ani neznámych ľuďoch z kastingov. Zároveň sa tvorcovia chceli vyhnúť výtvarným a animačným postupom bežne používaným v slovenskom televíznom prostredí.

Nový vizuálny koncept RTVS

„Výsledkom bolo preto rozhodnutie, že komunikácia s divákom bude prebiehať cez každodenné a obyčajné predmety, ktoré všetci poznajú a ktoré sa divákom spájajú s intímnymi zážitkami napríklad z detstva. Jednotka ako symbol všetkého, čo máme radi, teda predmety ako nafukovacia bábika, starý gramofón, škrečok, alebo lampa“
RTVS
Nové logá RTVS Foto: RTVS

, povedal hovorca RTVS.

Ďalšou charakteristikou novej vizuálnej identity je minimálna miera pohybu v obraze. Znelky sú tak v absolútnom kontraste k iným televíziám. „Táto skromnosť a umiernenosť je na jednej strane moderná, na druhej strane akoby potvrdzovala myšlienku, že cieľom vysielania verejnoprávnej televízie nie sú primárne čísla sledovanosti, ale najmä kultivácia verejného priestoru“, povedal Šümeghy.

Identita Dvojky vychádza z charakteru jej programovej skladby, a zároveň ju definuje. Ide o špecifický program s rôznymi štýlmi od dokumentu, cez regionálne témy až po šport.

Rtvs
Foto: rtvs

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie RTVS Rozhlas a televízia Slovenska