Sociálna poisťovňa zaviedla pre klientov nový elektronický účet poistenca, nájdu tam viacero informácií

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Sociálna poisťovňa
Foto: ilustračné, SITA/Jozef Jakubčo

Klienti Sociálnej poisťovne majú k dispozícii nový elektronický účet poistenca. Aktiváciou účtu klient získa online prehľad o jeho sociálnom poistení, okamžitý prístup k informáciám, ako aj spätnú väzbu s poisťovňou cez kontaktné formuláre.

Cez elektronický účet si môže poistenec preveriť jednotlivé obdobia poistenia, získa informácie o nároku na dávky a podklady pre výpočet výšky dávok a vie si tiež overiť, či za neho zamestnávateľ odvádza poistné na sociálne poistenie. Sociálna poisťovňa o tom informovala v tlačovej správe.

Aktivácia účtu klientov

Na rozdiel od pôvodného individuálneho účtu poistenca nájde klient v novej podobe účtu aj informácie o jeho účasti v druhom dôchodkovom pilieri a online aktualizovaný prehľad o jeho poisteniach. S aktivovaným prístupom do elektronického účtu si môže klient údaje kontrolovať priebežne počas aktívneho života a podľa toho, o akú dávku má záujem.

Na aktiváciu účtu musí klient navštíviť pracovisko Sociálnej poisťovne. Prístup do účtu bude mať poistenec cez heslo a mobilnú aplikáciu alebo prostredníctvom elektronického občianskeho preukazu.

Dôležitosť elektronickej komunikácie

„Chceme poskytnúť klientovi prehľadné informácie, ktoré o ňom máme v informačných systémoch,“ povedal generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Ilko. Elektronický účet poistenca podľa neho ušetrí čas klientom, ako aj zamestnancom poisťovne.

„Pandémia nám ukázala, aká dôležitá je elektronická komunikácia s klientmi,“ upozornil štátny tajomník rezortu práce a sociálnych vecí, bývalý šéf Sociálnej poisťovne Juraj Káčer.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Juraj KáčerMichal Ilko
Firmy a inštitúcie Sociálna poisťovňa