Spustenie predaja vstupeniek na MS v hokeji 2019 skomplikoval boj s podvodníkmi

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Listok_ms.jpg

BRATISLAVA 19. septembra (WebNoviny.sk) – V stredu ráno o 9.19 h sa začal predaj vstupeniek na budúcoročné majstrovstvá sveta v hokeji, ktoré sa budú konať od 10. do 26. mája 2019 v Bratislave a Košiciach.

O lístky bol veľký záujem a oficiálny predajca, spoločnosť Ticketportal, sa musel vyrovnať s komplikáciami. Preto v popoludňajších hodinách informoval verejnosť o problémoch prostredníctvom mimoriadneho brífingu.

„Chceli by sme sa ospravedlniť fanúšikom za komplikácie, ktoré sme v úplnej miere dokázali odstrániť až približne hodinu a štvrť od oficiálneho začiatku predaja,“ povedala konateľka spoločnosti Ticketportal Adriana Bujdáková.

Enormný nápor

Technické komplikácie nastali v snahe eliminovať priekupníkov lístkov, ktorých mal odhaľovať špeciálny algoritmus. „Od prvej sekundy sme čelili enormnému náporu, pričom sme počítali s minimálne päťnásobnými kapacitami, než boli alokované v roku 2011,“ vysvetľoval zástupca softvérovej firmy Denax Eduard Jánošík.

Veľký dopyt po vstupenkách dokresľujú aj štatistiky. Rekordom bolo až 80-tisíc požiadaviek za sekundu a celkový tok dát dosiahol úroveň 1 GB za sekundu. Doterajším maximom bolo 12-tisíc žiadostí o kúpu lístky. „Systém sme testovali simuláciou na 60-tisíc dopytov za sekundu, no toto číslo nebolo spôsobené skutočnými fanúšikmi, ale botmi, ktorí automatizovali pre priekupníkov čakanie v rade alebo aj samotný nákup,“ doplnil Jánošík.

Pripravené riešenia

Súboj s podvodníkmi skomplikoval aj situáciu v kamenných predajniach. Systém totiž netlačil vstupenky priamo komunikáciou s tlačiarňou, ale okľukou cez webový server. Predaj tak fungoval bez problémov, ale vstupenky sa nedali vytlačiť. Priekupníci taktiež spomaľovali rad pri predaji lístkov, pretože chceli kúpiť enormné množstvá v rôznych kombináciách.

„Limit štyroch vstupeniek na jeden typ podujatia obišli napríklad tým, že si kúpili štyri permanentky, štyri lístky na hrací deň a niekoľko variácií vstupeniek „follow your team“. To je naozaj neštandardné správanie sa bežného fanúšika. Na ďalšie kolá predaja máme pripravené riešenia, ako obmedziť takéto situácie,“ objasnila Bujdáková. Informácie pochádzajú z tlačovej správy.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať