Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlak
Foto: ilustračné, SITA/Marko Erd

Štátne železnice sprísnili kontrolu starých rušňov, reagujú tak na incident na trati Galanta – Šaľa

BRATISLAVA 24. septembra (WebNoviny.sk) – Vedenie Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) po mimoriadnej udalosti v regionálnom vlaku Podlužan na traťovom úseku Galanta – Šaľa 18. septembra prikázalo okamžité kontroly rušňov radu 240 nad rámec pravidelnej údržby.

Národný osobný dopravca má v súčasnosti v prevádzke 42 takýchto rušňov vyrobených v rokoch 1968 až 1970. Ako v pondelok informoval, za posledných desať rokov na nich dymila alebo horela elektroinštalácia desaťkrát.

Okamžité komisionálne prehliadky rušňov

Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký vydal ešte 19. septembra pokyn na vykonanie okamžitých komisionálnych prehliadok rušňov uvedeného radu. V prípade akýchkoľvek pochybností o technickom stave bude vozidlo okamžite odstavené z prevádzky.

„Následne navrhujem optimálnejšie využívanie rušňov radu 350, 362, 363 z dôvodu maximálneho zníženia potreby a nasadzovania hnacích koľajových vozidiel (HKV) radu 240, vyšpecifikovať HKV radu 240 potrebný počet pre plnenie grafikonu vlakovej dopravy a venovať im zvýšenú pozornosť vo vyšších údržbárských stupňoch,“ vyhlásil Hlubocký s tým, že po každej oprave vozidla musí byť spísaný zápis z komisionálnej prehliadky.

Hlubocký tiež nariadil urýchlené vyraďovanie najviac problémových rušňov a zabezpečenie ich náhrady aj za cenu a dostupnosti zálohových vozidiel.

„Vo všeobecnosti moderné rušne na nemoderné trate, napríklad južná trasa, nepatria. Sú príliš drahé a rýchle na to, aby sme ich nasadzovali na pomalú trať, ktorej technické parametre nám takýto rušeň nad mieru opotrebovávajú. To sa teraz bude musieť zmeniť,“ povedal riaditeľ úseku prevádzky ZSSK Michal Vereš.

Rátajú s vyradením niekoľkých rušňov

ZSSK investovala do dlhodobo zanedbávaných opravárenských kapacít v roku 2016 sumu 1,38 mil. eur, v roku 2017 3,42 mil. eur a v tomto roku 9,8 mil. eur. Išlo najmä o výdavky na koľajiská, komunikácie, rekonštrukcie striech a sociálnych zariadení, revitalizáciu Rušňového depa Vrútky, či na kalibračné pracovisko a zázemie pre čistenie vozňov. V terajšom roku plánuje prepravca ešte ďalšie investície v objeme 6,2 mil. eur.

Podpredseda predstavenstva ZSSK Patrik Horný, zodpovedný za transformáciu spoločnosti, informoval, že v súlade s aktuálnym plánom počítajú s vyradením približne trinástich rušňov radu 240 na prelome rokov 2018 a 2019.

„Stratégia, ktorú sme prijali v roku 2016, hovorí, že v roku 2025 plánuje mať ZSSK o 222 menej vozňov a 124 rušňov ako dnes. V roku 2025 však podľa stratégie ZSSK najazdí o 3 946 000 kilometrov viac ako dnes a prepraviť chce 90 miliónov ľudí,“ uviedol Horný s tým, že nie každý vyradený vozeň či rušeň bude nahradený.

Mimoriadne udalosti ich mrzia

„Zmenami v manažmente našich kapacít plánujeme výrazne zvýšiť priemernú obrátkovosť nášho strojového parku. Zásadne zvýšime obrátkovosť vozidiel a zvýšime ich spoľahlivosť,“ dodal Horný.

Hlubocký povedal, že každá jedna mimoriadna udalosť ich mrzí. „Vieme, že verejnosť nemusí vedieť a nerozlišuje, či je meškanie zapríčinené vonkajšími okolnosťami, zlou infraštruktúrou, alebo aj našim pochybením. Každú nehodu, aké sa stali v uplynulých dňoch, podrobne vyšetrujeme a vyvodzujeme z nich následky – prevádzkové, a ak treba, aj kárne,“ uviedol Hlubocký. Ako dodal, priemerné meškanie všetkých vlakov ZSSK v roku 2017 dosiahlo 1,73 minúty.

Odporúčané články

Požiar vlaku pri Galante spôsobil škody na dvoch kilometroch trate, železnice stále pracujú na ich odstránení Aktualizované: Fico zamlčal vyššie dotácie pre štátne železnice, tvrdí OĽaNO a hrozí návrhom na odvolanie Érseka

Neprehliadnite

Peter Sagan má na Amstel Gold Race dobré šance, jeho forma ide hore Sloboda médií na Slovensku si pohoršila, reportéri hodnotia útoky Fica aj prítomnosť oligarchov Facebook vraj „nechtiac“ importoval emailové kontakty viac ako milióna užívateľov bez ich súhlasu Veľkonočné sviatky zatvoria väčšinu obchodov. Ktoré prevádzky budú otvorené? Foto: Banská Bystrica zažila bujaré oslavy majstrovského hetriku Foto: Smejúci sa moslimovia pred katedrálou Notre Dame počas požiaru bol hoax Slováci budú mať hlbšie do peňaženky, ceny chleba a pečiva sa zvýšia Smer-SD klesol pod 20 percent, Sulíkovci vypadli z prvej trojky a Most-Híd by nebol v parlamente

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Doprava a infraštruktúra

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.