Stavba križovatky Triblavina na D1 by mala stáť 13 mil. eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Diaľnica,  D1 Bratislava - Trnava
Foto: SITA/Michal Burza

BRATISLAVA 16. novembra (WEBNOVINY) – Plánovaná výstavba križovatky Triblavina na diaľnici D1 pri Bratislave, ktorá uľahčí preťaženú dopravu na východ od hlavného mesta, by mala podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) stáť okolo 13 mil. eur. Celková cena investície, ktorá by sa mala realizovať v rokoch 2013 až 2015, má aj s privádzačmi dosiahnuť predbežne 22 mil. eur.

Cesta má byť financovaná zo štátneho rozpočtu a rezort dopravy uvažuje aj nad využitím eurofondov. Križovatka Triblavina v dĺžke 1,5 kilometra bude súčasťou pripravovaného rozšírenia diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou na šesť jazdných pruhov.

Zmluvu musia potvrdiť poslanci kraja

Ministerstvo dopravy, Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. a Bratislavský samosprávny kraj (BSK) mali v stredu podpísať zmluvu o spolupráci pri príprave, výstavbe a odovzdaní križovatky Triblavina. Uzavretie zmluvy pripravenej na podpis napokon odložili, pretože sa k nej musia ešte predtým vyjadriť krajskí poslanci. „Samotná zmluva si vyžaduje definitívne potvrdenie na úrovni zastupiteľstva samosprávneho kraja. Verím, že aj tento akt súhlasu Bratislavský samosprávny kraj pripraví,“ povedal minister Figeľ na brífingu, ktorý ministerstvo zvolalo kvôli podpisu zmluvy.

Prehustená doprava po D1 do Bratislavy

Šéf rezortu dopravy pripomenul, že doprava na diaľnici pred Bratislavou je prehustená a zároveň popri nej vyrastajú husté obytné sídla, ktoré už dosahujú veľkosť krajského mesta. Príprava stavby križovatky Triblavina je v štádiu verejného obstarávania na dokumentáciu pre majetkovo-právne vysporiadanie a projekt pre súťažné podklady a realizovanie. „Táto križovatka by pomohla spojiť dve strany hlavnej diaľnice na Slovensku – Seneckú cestu č. 61 a cestu z Bratislavy na Pezinok, ktorá je kategorizovaná ako cesta druhej triedy. Ide o komunikácie, ktoré už dnes sú vyťažené a smerujú do hlavného mesta,“ uviedol Figeľ.

Ich prepojenie popod diaľnicu D1 spolu s kruhovými križovatkami by podľa neho malo spojiť nielen diaľnicu a ďalšie cesty, ale aj pripraviť riešenie pre rozšírenie diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou. Minister ocenil, že Bratislavský kraj a NDS sú pripravené riešiť nielen výstavbu, ale aj následnú prevádzku a údržbu i napojenie týchto ciest.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať