Štedré a štýlové! Prieskum Fashion (Re)search GLAMI prináša zaujímavé fakty o vianočných nákupoch Slovákov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Hlavny_cover ilustracny obrazok.jpeg
Foto: Unsplash

Nákupná horúčka momentálne vrcholí a nejeden z nás rieši dilemu, čím potešiť svojich blízkych pod stromčekom. Na doladenie detailov slávnostnej atmosféry Vianoc ostáva už len zopár dní. Zaujímavé, tentokrát aj zábavné fakty o prípravách Slovákov na Vianočné sviatky, prináša GLAMI vo svojom pravidelnom prieskume Fashion (Re)search. Výsledky prezradili, že dve tretiny Slovákov sa na Štedrý večer obliekajú slávnostne a naopak pohodlné domáce oblečenie zvolí len štvrtina opýtaných. Väčšina si nepripraví zoznam želaní, pretože sa tešia z momentu prekvapenia. Ponožky sú neprávom zosmiešňovaný darček, pretože sa im potešia takmer tri štvrtiny respondentov.

Vianočnú slávnostnú atmosféru Slováci prežívajú intenzívne, svedčia o tom ich outfity počas Štedrého večera

Na Štedrý večer sa až dve tretiny Slovákov (66 %) obliekajú slávnostne. Pohodlné oblečenie preferuje 25 % a čokoľvek zo skrine si vezme 7 % opýtaných. Dôvodom je možno fakt, že takmer polovica (46 %) respondentov vlastní oblečenie s vianočnou tematikou, väčšinou ponožky, svetre či tričká.

Giftguide 02 moms.jpeg
Foto: Unsplash

Väčšina Slovákov nepíše list Ježiškovi, tešia sa na prekvapenie pod stromčekom

Zoznam darčekov si 65 % respondentov nepripravuje. Je to hlavne preto, že majú radi moment prekvapenia (52 %), prípadne si želajú, aby darčeky vymýšľali ich blízki sami (30 %), alebo nevedia, čo presne chcú (22 %). Dobrou správou je, že väčšinu našich blízkych zaujíma, po čom túžime, a vie preto odhadnúť, akým darčekom nás poteší. Potvrdzuje to viac ako tretina Slovákov (38 %), ktorí v prieskume uviedli, že na Vianoce nedostávajú veci, ktoré sa im nepáčia. Ak aj nastane taká situácia, 29 % opýtaných si darček ponechá ako spomienku na osobu, ktorá darček venovala.

Giftguide 04 kids.jpeg
Foto: Unsplash

Ponožky sú vianočným evergreenom a vyčarujú úsmev aj radosť väčšiny Slovákov

Napriek tomu, že si často uťahujeme z tradície ponožiek pod stromčekom, potešia až 67 % Slovákov. Môžeme preto tvrdiť, že sú dobrým tipom a nemali by chýbať medzi darčekmi ani tento rok. Ponožky pod stromčekom chýbajú len u 31 % respondentov. Naopak, minimálne jeden pár si v množstve darčekov nájde 39 % Slovákov, dva páry 17 % opýtaných a tri až štyri páry uvádza 10 % účastníkov prieskumu. Ponožky sú basic kúskom šatníka a vyberať môžeme zo skutočne širokého sortimentu. Do práce, či funkčné na šport, prípadne veselé a sezónne alebo odvážne dizajnové kúsky, ktoré oživia každý outfit. Špeciálne teplé mäkučké ponožky budú milým aj praktickým spoločníkom pre aktuálnu zimnú sezónu, pre tých, ktorí plánujú šetriť energiami.

Samira rahi kd9rgdke_yw unsplash.jpg
Foto: Unsplash

Vianoce sú pre Slovákov príležitosťou urobiť si radosť obdarovaním blízkych

Slováci darčeky nakupujú najmä pre najbližšiu rodinu (98 %), taktiež priateľom (23 %) alebo svojim kolegom (13 %). Z opýtaných si 16 % zadováži darček aj pre seba. Pozitívnou správou je fakt, že väčšina z nás má z darovania skutočnú radosť a necíti sa previnilo ani z míňania financií. Dôvodom, ktorý uviedlo 41 % respondentov, je špeciálny rozpočet a limit plánovaný na nákup vianočných darčekov. Ďalších 30 % Slovákov uviedlo, že radi rozdávajú darčeky a preto sa previnilo necítia ani pri vyššej sume za ich nákup. Vianoce sú tak jedinečnou príležitosťou obdarovať blízkych a potešiť tak seba, či už to budú povestné ponožky, alebo iný módny kúsok. Ak stále váhate, aké vianočné darčeky vybrať, môžete sa nechať inšpirovať vianočným sprievodcom priamo od GLAMI.

Giftguide 03 dads.jpeg
Foto: Unsplash

O reporte

Fashion (Re)search je dlhodobý výskumný projekt poprednej platformy na objavovanie módy GLAMI založený na kontinuálnom zbere dát. Hlavným cieľom je lepšie pochopenie dynamického trhu módnej e-commerce. V tomto výskume bolo použitých 2 649 odpovedí užívateľov (83 % žien, 15 % mužov, 1 % sa nevyjadrilo). Dáta od respondentov sa zhromaždili v septembri 2022.

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie GLAMI