Strediská v Tatrách prilákali v zime viac návštevníkov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Tatry

POPRAD 20. mája (WEBNOVINY) – Strediská Jasná Nízke Tatry a Vysoké Tatry navštívilo počas zimnej sezóny takmer 680 000 návštevníkov. Ide o približne 20-percentný nárast v porovnaní s minuloročnou zimnou sezónou. Absolútny nárast tržieb zaznamenal segment Horské strediská. Konsolidované výnosy spoločnosti Tatry Mountain Resorts (TMR) v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka narástli o 55 %, na viac než 21 mil. eur. Priaznivé výsledky sú dôsledkom pozitívnych trendov rastu výnosov vo všetkých segmentoch v TMR. „Za posledné štyri roky sme zvýšili prepravnú kapacitu lanoviek o viac ako 6 000 osôb za hodinu a množstvo zasnežovaných trás o viac ako 100 percent,“ informoval predseda predstavenstva TMR Bohuš Hlavatý.

Pred zimnou sezónou vyrástli v Tatrách dve 6-sedačkové lanovky so sklopnými štítmi a špeciálnym vetru odolným systémom. Pribudli ďalšie kilometre technicky zasnežovaných trás, čo pri poslednej zimnej sezóne, chudobnej na prírodný sneh, bol podľa vedenia spoločnosti kľúčový dôvod úspechu. Výnosy sa v tomto segmente zvýšili o viac ako 4,2 mil. eur, na takmer 11,7 mil. eur. Návštevnosť v strediskách Jasná Nízke Tatry a Vysoké Tatry, bez strediska Štrbské pleso, v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka narástla o 19 %, na viac než 677 000 návštevníkov. Najvýraznejší nárast zaznamenali v stredisku Vysoké Tatry – Tatranská Lomnica.

Percentuálne najviac rástli výnosy v segmente Gastro služby. Za obdobie prvých dvoch kvartálov fiškálneho roka spoločnosti sa v porovnaní s predchádzajúcou sezónou zvýšili o 80 percent, na takmer 1,9 mil. eur. Prispel k tomu aj nový Music Club Happy End, ktorý profitoval najmä z výbornej polohy pri zjazdovke v Jasnej a z blízkosti najväčšieho hotela, ale aj z výbornej kuchyne.

„Na jednu z historicky najúspešnejších zimných sezón by sme chceli nadviazať aj počas letného obdobia,“ doplnil Hlavatý. Nedávna akvizícia najväčšieho akvaparku v regióne strednej a východnej Európy – Tatralandie, pomôže vyvážiť doterajšiu sezónnosť biznisu. TMR očakáva pozitívny vplyv tržieb Tatralandie na celkové výnosy v spoločnosti v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka až vo výške 75%. Ďalšie synergie očakávajú najmä v oblasti efektívneho využívania ubytovacích kapacít. Začlenením Tatralandie do portfólia TMR sa spoločnosť stala najväčším celoročným poskytovateľom turistických služieb v regióne.

Spoločnosti Tatry Mountain Resorts sa podarilo spolu s AquaCity Poprad vytvoriť letný kombinovaný produkt Slovakia Aqua Fun Pas. Vznik takého produktu pre ubytovateľov podporil aj fakt, že Tatry zaznamenali úspech zimných pobytových balíkov. Tatralandia a horské strediská v Tatrách stoja pred svojou hlavnou letnou sezónou. Aktívne sa pripravujú najmä na prázdninovú časť leta, ktorá by mala byť aj v znamení spájania a ponúkania atraktívnejších kombinovaných produktov v rámci oboch tatranských regiónov. Cieľom je prilákať čo najviac turistov, dovolenkárov, nielen tých jednodňových, ale hlavne pobytových a udržať si pozitívny trend zo zimnej sezóny, uviedol Hlavatý.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Tatry Mountain Resorts, a. s.