Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Ibm logo blue.jpg
Foto: IBM

Štúdia IBM: Priekopníkmi inovácií sa stávajú najmä etablované spoločnosti

BRATISLAVA 6. marca 2018 (WBN/PR) – Spoločnosť IBM predstavila výsledky novej globálnej C-suite štúdie, realizovanej IBM Institute for Business Value. Nasledujúcu vlnu prelomových inovácií podľa nej prinesú etablované spoločnosti, ktoré tak budú výrazne konkurovať novým hráčom na trhu a digitálnym firmám.

Medzi kľúčové zistenia štúdie patrí práve skutočnosť, že už existujúce organizácie a firmy sa stávajú priekopníkmi nových trendov, a to aj napriek predchádzajúcim očakávaniam, že tieto etablované firmy budú do inovácií nútené najmä silnou konkurenciou na trhu. Podľa výsledkov štúdie až 72% respondentov z radov špičkových manažérov firiem vyhlásilo, že inovácie v ich oblasti prinášajú existujúce organizácie, a nie nováčikovia. Oproti tomu iba 22% z nich hovorí, že nositeľmi inovácií sú primárne menšie spoločnosti a začínajúce firmy.

Lídrami nasledujúcej vlny inovácií tak budú najmú etablované spoločnosti, ktoré budú vďaka tomu výrazne konkurovať novým hráčom na trhu a digitálnym firmám. Tieto etablované spoločnosti využívajú svoje vlastné údaje, dlhoročné skúsenosti z oblasti a nové technológie ako sú cloud, umelá inteligencia a blockchain. Vďaka tomu v inováciách predbehnú nových hráčov na trhu, ktorí boli nositeľmi nových trendov v posledných desiatich rokoch.

Štúdia založené na anketách a detailných rozhovoroch s viac ako 12 500 vedúcimi pracovníkmi svetových spoločností ukazujú, že etablované firmy už nemajú také veľké obavy z digitálnych firiem:
72% dopytovaných manažérov vyhlásilo, že inovácie v ich odbore prinášajú zavedené organizácie a nie nové firmy. Oproti tomu len 22% z nich hovorí, že zmenu prinášajú menšie spoločnosti a start-upy.
Štúdia IBM z roku 2015 ukázala, že 54% vrcholových manažérov očakáva narastajúcu konkurenciu z iných odvetví. O dva roky neskôr tento počet klesol o polovicu na 26%.
Aj v rýchlo sa rozvíjajúcich odvetviach, ako sú finančné služby a maloobchod, kde je pomerne vyššia miera zastúpenia začínajúcich hráčov na trhu a digitálnych obrov, sa na nových trendoch výraznou mierou podieľajú najmä etablované spoločnosti.
Viac ako jedna tretina (36%) vrcholných manažérov vyhlásila, že v ich odvetví sa noví hráči na trhu podieľajú na nových trendoch a inováciách len minimálne alebo vôbec.
Využívanie vlastných údajov
Najsilnejšími zbraňami zavedených spoločností sa stali dáta – vlastnia až 80% svetového objemu dát. Využívajú ich na optimalizáciu svojho podnikania a firemných procesov, ktoré vedú k novým konkurenčným výhodám.

Viac ako kedykoľvek predtým hrajú dôležitú úlohu rokmi preverené odborné znalosti v danom odvetví. Umelá inteligencia etablovaným firmám umožní rýchlejšie využitie údajov a odborných znalostí. Podľa výsledkov štúdie sa do umelej inteligencie a kognitívnych technológií chystá investovať 43% podnikov, ktoré prinášajú zmenu, a ktoré vďaka nim chcú naplniť svoje strategické ciele. U ostatných firiem toto číslo dosahuje iba 25%.

Faktor, ktorý viac ako ktorýkoľvek iný odlišuje lídra v oblasti inteligentnej inteligencie od ostatných organizácií a firiem, je schopnosť používať údaje na rozpoznanie neuspokojených potrieb zákazníka. 80% dopytovaných lídrov uvádza, že ich vedia veľmi efektívne rozpoznať.

Jedným z najvýznamnejších trendov, ktoré opakuje v posledných dvanástich rokoch, je veľký záujem manažérov o maximálne využívanie technológií v ich podnikaní. V roku 2004 prikladali manažéri technologickým faktorom iba malú dôležitosť – až do piateho miesta. V roku 2012 sa dostali tehnológie už na prvú pozíciu, na ktorej zotrvávajú dodnes.

V roku 2017 došlo k ďalším výrazným zmenám, pretože pozornosť manažérov sa obrátila späť na ľudí, a to tak vnútri firiem, ako aj mimo nich. Nad rámec vlastných ľudských zdrojov sa vedúci pracovníci zaoberajú hlavne meniacimi sa zákazníckymi preferenciámi.

V čase nastupujúcej umelej inteligencie venujú vrcholoví manažéri čoraz viac pozornosti aj svojim pracovníkom. Zameriavajú sa na to, ako nájsť tých správnych ľudí, ako ich zaškoliť a udržať si ich.

O IBM

Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje svojim klientom vo vyše 170 krajinách sveta široké portfólio inovatívnych produktov a služieb v oblasti informačných technológií. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s. r. o. bola založená 7. decembra 1992. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.

Organizačnou zložkou IBM Slovensko je aj Klientské inovačné centrum, ktoré sa zameriava na poskytovanie IT služieb a podporné činnosti pri realizácii IT projektov. Je zároveň súčasťou globálnej siete klientskych inovačných centier IBM. Spoločnosť IBM Slovensko dodáva svojim zákazníkom integrované, flexibilné a efektívne riešenia, ktoré ponúka prostredníctvom širokej siete predajcov, ako aj obchodných partnerov.

Odporúčané články

Slovensko patrí k miernym inovátorom v rámci Európskej únie, lídrom inovácií je Švédsko IBM Think Summit Bratislava: Firmy očakávajú boom využívania umelej inteligencie. Už v najbližších rokoch

Neprehliadnite

Prezidentka Čaputová ocenila záväzok von der Leyen byť aktívnejšou v boji voči klimatickým zmenám Stratené doklady v Chorvátsku? Ako postupovať a kde si vybaviť náhradné Foto: Čiastočné zatmenie Mesiaca sledovalo aj Slovensko Foto: Poriadne opitý kamionista havaroval na D1 v smere na Trnavu, skončil prevrátený v priekope Zvýšenie minimálnej mzdy na 635 eur je zbytočný hazard, s návrhom odborárov nesúhlasí ani Klub 500 Glosa: Stožiar? A nie je 30 metrov trochu málo? 

Témy

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X