Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Si Ťin-pching, Giuseppe Conte, Hodvábna cesta
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Zľava: Čínsky prezident Si Ťin-pching a taliansky premiér Giuseppe Conte si potriasli rukami po podpísaní memoranda o čínskom projekte novej Hodvábnej cesty, Rím, Taliansko, 23. marec 2019. Foto: SITA/AP

Taliansko je prvou krajinou G7, ktorá sa zapojila do čínskeho projektu novej Hodvábnej cesty

RÍM 24. marca (WebNoviny.sk) – Taliansko sa stalo prvým členom organizácie G7, ktorý sa pripojil k čínskej iniciatívne novej Hodvábnej cesty (Belt and Road). Memorandum o porozumení s Čínou krajina podpísala v sobotu.

Cieľom čínskeho programu je investovať do prístavov, ciest, letísk a železníc v Ázii, Afrike a Európe, aby sa otvorila cesta pre obchod a čínske stavebné odvetvie. Na podpise 29 separátnych medzivládnych protokolov memoranda sa v Ríme zúčastnili taliansky premiér Giuseppe Conte a čínsky prezident Si Ťin-pching.

Podpora talianskych firiem a ekonomiky

Taliansky minister hospodárskeho rozvoja Luigi di Maio novinárom po podpise memoranda povedal, že cieľom jeho krajiny je zvýšiť export do Číny a napraviť obchodnú nerovnováhu, podporiť talianske firmy a ekonomiku krajiny. Dodal, že hodnota jednotlivých podpísaných dohôd je v sume 2,5 mld. eur s potenciálom rastu na úroveň 20 mld. eur.

Podpísané zmluvy zahŕňajú spoluprácu medzi bankami, medzi čínskou stavebnou firmou a talianskymi prístavmi a export talianskeho ovocia na čínsky trh. Dohody predpokladajú aj spoluprácu vo vede a technológiách.

Zväčšenie globálneho vplyvu Pekingu

Západní spojenci Talianska však majú obavy, že tento obrovský infraštruktúrny projekt má za úlohu iba zväčšiť globálny vplyv Pekingu.

Európska únia v piatok uviedla, že pripravuje svoju vlastnú stratégiu, aby čelila rastúcemu vplyvu Číny, ktorú označila za „systémového konkurenta“. EÚ sa totiž okrem iného obáva neférovej konkurencie zo strany čínskych firiem, ktoré kontroluje vláda a majú štátnu finančnú podporu.

Odporúčané články

Štátne železnice nevedia o projekte nového železničného prepojenia cez Slovensko do Viedne Počet cestujúcich v štátnych IC vlakoch stúpol, záujem neovplyvnilo ani zavedenie bezplatnej prepravy

Neprehliadnite

Z komika bude ukrajinský prezident. Kto je Volodymyr Zelenskyj? Foto: Auto sa po zrážke s kamiónom prevrátilo, cestu museli po nehode uzavrieť Tesla chce „robotaxis“ už budúci rok, majú fungovať podobne ako taxíky Uber Princ Louis oslavuje svoje prvé narodeniny, Kensingtonský palác zverejnil tri fotografie O zastavení starších exekúcií rozhodne Pellegriniho vláda, problémom môžu byť aj výdavky Slovenské domácnosti dobiehajú v rebríčku nemecké a rakúske, ale nie výškou príjmu K zabitiu novinárky McKeeovej sa prihlásilo hnutie Nová IRA, jej rodine adresovali odkaz Bratislava použije na rozvoj cyklotrás viac ako milión eur, rozšíri aj systém zdieľania bicyklov

Témy

Viac k osobnosti z článku

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Doprava a infraštruktúra

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.