Televízie v SR odvysielali vlani viac než 637 tisíc reklám

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Televízia
Foto: Ilustračné foto SITA/Nina Bednáriková

BRATISLAVA 20. januára (WEBNOVINY) – Viac ako 637 tisíc reklamných spotov odvysielali v minulom roku slovenské celoštátne televízie. Sumárne tieto reklamy trvali 4 000 hodín, čo je takmer päť a pol mesiaca. Podľa monitoringu TNS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách viac ako 460 miliónov eur. Sumu však stanovila na základe oficiálnych cien a nezohľadňuje žiadne zľavy či bonusy.

Podľa zákona mohli vlani celoplošné televízie využiť dokopy takmer 8 500 hodín reklamného vysielania. Zadávatelia teda využili menej ako 50 percent reklamného času vo vysielaní slovenských televíznych staníc. Priemerná dĺžka televízneho spotu bola 23 sekúnd, najčastejšie mohol divák vidieť 30-sekundové spoty. Najviac reklamného priestoru využili zadávatelia na stanici JOJ, nasledovala Markíza, Doma a JOJ Plus. Päticu uzatvára televízia TA3 a na chvoste zostávajú verejnoprávne Jednotka, Dvojka a Trojka.

Najviac reklám, spolu 2 522 spotov, odvysielali televízie v utorok 23. novembra 2010. V tento deň vysielala v primetime verejnoprávna Jednotka zápas Ligy majstrov, v ktorom si zmeral sily MŠK Žilina s Chelsea FC. Na Markíze mohli diváci v rovnakom čase pozerať Ordináciu v ružovej záhrade a na TV JOJ Panelák. Najdlhší reklamný blok trval 11,5 minúty, počas ktorých televízia JOJ Plus odvysielala 33 spotov. Tento blok bol vysielaný 24. novembra 2010 počas jednej z epizód 30 prípadov majora Zemana.

Najviac divákov si pozrelo spot na kampaň ČSOB účet zadarmo odvysielaný na Markíze 21. februára 2010 o 19:23 v reklame počas Televíznych novín. Najdrahší spot z roku 2009 sa stal najdrahším aj v roku 2010. Kým pred dvoma rokmi ho odvysielali 31. decembra, v roku 2010 to bolo 1. januára o 01:11 na Markíze. Ide o 90-sekundovú imageovú reklamu spoločnosti Renault. Druhý najdrahší spot videli diváci 10. októbra 2010, bol to 60-sekundový spot na terénny Nissan Juke, ktorý odvysielala televízia JOJ o 19:55. Podľa monitoringu TNS Slovakia najviac peňazí vložili do reklamy v televízii automobilky na propagáciu kampaní osobných automobilov. Osobné automobily vedú aj rebríček produktov, s ktorými sa divák najčastejšie v televízii stretáva. Nasledujú postpaid gsm služby, hypotéky a úvery na bývanie, pracie prostriedky a internetoví provideri.

K najväčším zadávateľom na televíznych obrazovkách patrí Slovak Telekom, Orange Slovensko a Henkel. Poradie týchto najväčších zadávateľov je nemenné nielen v televíziách, ale aj vo všetkých médiách. Takisto prvú desiatku zadávateľov v televízii tvoria rovnakí zadávatelia ako v rebríčku najväčších inzerentov, ibaže ich poradie je poprehadzované. Paradoxne sa v prvej desiatke nenachádza žiadna automobilka, z čoho možno podľa TNS Slovakia usúdiť, že každá automobilka samostatne investovala menej, avšak vyšší počet hráčov v sektore automotive vyniesol prvenstvo v množstve odvysielaných spotov osobným automobilom.

Informovali Vladimíra Bunčáková a Jana Tibenská z TNS Slovakia.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia