Tradičná slovenská potravina v Lidli odteraz úplne bez éčok!

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Rožok
Foto: LIDL.

BRATISLAVA 6. augusta (WBN/PR) – Rožok je najpredávanejšou slovenskou potravinou, Lidl ho ako prvý obchodný reťazec ponúka úplne bez ´éčok´ a dokonca bez zmeny ceny.

Rôzne prídavné látky sa v posledných desaťročiach natoľko stali súčasťou potravinárstva, že ich prítomnosť v zložení výrobkov sa všeobecne považuje za úplne prirodzenú.

Vedeli ste ale, že aj taký bežný pekárenský výrobok ako rožok obsahuje viacero emulgátorov, ľudovo nazývaných „éčka“? Lidl však v spolupráci so svojimi dodávateľmi dokázal, že sa to dá aj inak a od augusta ako prvý obchodný reťazec na Slovensku ponúka zákazníkom „bezéčkové rožky“. Túto skutočnosť potvrdili aj analýzy nezávislého akreditovaného laboratória.

Diskont oslovil s myšlienkou návratu k tradičnému spôsobu výroby najpredávanejšej potraviny na Slovensku všetkých svojich pekárenských dodávateľov. Vďaka pozitívnej odozve štyroch z nich – MPC Cessi, Senické a skalické pekárne, Turpek, Nela – sa „bezéčkový rožok“ nachádza na pultoch 72 z celkovo 132 predajní Lidl na Slovensku.

„V Lidli o spoločenskej zodpovednosti nielen hovoríme, ale podnikáme aj konkrétne kroky. Platí to pre všetky oblasti našej činnosti a prirodzene preto aj pre sortiment. Snažíme sa ponúknuť zákazníkom produkty, ktoré sú zdravšie, vyrobené z najlepších surovín a s ohľadom na trvalú udržateľnosť. Tešíme sa, že vďaka niekoľkomesačnej práci môžeme ako vôbec prvý obchodný reťazec na Slovensku ponúknuť zákazníkom rožok bez emulgátorov,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu. Lidl teda zákazníkom ponúka kvalitnejší výrobok, navyše bez zmeny ceny!

A čo na to samotní dodávatelia?

Kornélia Dimičová (konateľka pekárne Nela):

„Rožky bez emulgátorov, prezývaných ako ´éčka´, sú vyrobené z kvalitných a poctivých prírodných surovín. Svojou jedinečnou vôňou a chuťou vyvolávajú spomienky na staré dobré časy pečenia,“ uviedla Kornélia Dimičová, majiteľka pekárne Nela, a doplnila: „Veľmi sa tešíme, že v spolupráci so spoločnosťou Lidl sa podarilo uviesť na trh tento výnimočný výrobok. Pri výrobe ´bezéčkových´ rožkov sme sa vrátili k tradíciám receptov našich starých mám.“

Eva Volčková (generálna riaditeľka MPC CESSI):

„S cieľom zvýrazniť chuť, arómu, farbu, ale najmä aby sa predĺžila trvanlivosť, začali mnohí výrobcovia potravín v posledných dvoch desaťročiach pridávať do produktov rôzne prídavné látky, ktorým sa ľudovo hovorí ´éčka´. Tomuto trendu sa nevyhla ani výroba pekárskych výrobkov,“ vysvetlila Eva Volčková, generálna riaditeľka MPC CESSI. „Prijali sme výzvu spoločnosti Lidl a spoločne zákazníkom prinášame tradičný päťdesiatgramový rožok, v ktorom sa nenachádzajú žiadne ´éčka´. Pri tomto výrobku sme zužitkovali naše dlhoročné skúsenosti, vrátili sme sa k tradičnej receptúre a k pôvodným surovinám,“ uzavrela E. Volčková.

Tatiana Lopúchová (riaditeľka Senických a skalických pekární):

„Vzhľadom k tomu, že my ako pekári by sme sa radi vrátili k pôvodnej tradícii a tradičnej receptúre spred dvadsiatich rokov, oslovenie spoločnosťou Lidl na výrobu rožku s vylepšeným zložením bez e-prípravkov sme privítali. Výsledkom je rožok na báze prírodných surovín. Lidl týmto krokom ako prvý na trhu ponúka zákazníkom vyššiu kvalitu nášho tradičného slovenského a na objem najpredávanejšieho pekárenského výrobku.“

Zoznam Lidl predajní, v ktorých nájdete na tomto odkaze:

https://www.lidl.sk/Tradicna-slovenska-potravina-v-Lidli-odteraz-uplne-bez-ecok

Lidl má v rámci stratégie trvalej udržateľnosti nastavených viacero cieľov súvisiacich so svojim sortimentom. Reťazec rozširuje ponuku čokolád, cukroviniek, káv, rýb a morských živočíchov z certifikovaných zdrojov. V roku 2025 nebude Lidl predávať vajcia z klietkových chovov, uvedené platí aj pre výrobky vlastných značiek diskontu obsahujúce vajcia.

V spomenutom období zníži Lidl podiel pridaného cukru a soli vo výrobkoch svojich „privátiek“ o 20%.  Lidl zároveň významne obmedzuje plasty vo svojich predajniach keď aktuálne už len dopredáva najtenšie igelitové tašky a plastové výrobky určené na jedno použitie. Ročná úspora plastov v tomto prípade predstavuje 160 ton.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Lidl