Tranzitný ticketing treba podľa Figeľa prehodnotiť

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kamión
mýto
Kamión
mýto

Foto:

BRATISLAVA 4. mája (WEBNOVINY) – Problém tranzitného ticketingu nie je podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) v jeho existencii ale v tom, ako bol v minulosti obstaraný a ako sa o ňom rozhodlo. Minister tvrdí, že ticketing je nevyhnutné prehodnotiť, lebo je v rozpore s európskym právom. Náhradný systém platenia mýta nebol totiž súčasťou tendra na elektronický výber mýta. Ticketing sa zaviedol až následne, necelé dva týždne po minuloročnom sprevádzkovaní mýtneho systému.

„Tým bolo ďalším spôsobom porušené európske právo. Ticketing je forma, ktorá existuje v zabehnutých mýtnych systémoch. Slúži pre spoplatňovanie krátkych úsekov a hlavne pre občasné alebo nepravidelné tranzity. Má svoje pravidlá, a ak sú takto nastavené a dodržiavané, tak to slúži tomu, aby na hraniciach neboli zbytočné prieťahy,“ povedal minister Figeľ po stredajšom zasadnutí vlády.

Prípadné vypísanie súťaže na poskytovanie tejto služby pre tranzitných dopravcov môže prísť podľa ministra dopravy do úvahy po vyriešení základného rozporu ticketingu s európskymi predpismi. „Systém môže prevádzkovať štát cez Národnú diaľničnú spoločnosť alebo retendrovať pre ďalšieho prevádzkovateľa,“ dodal Figeľ.

Tranzitný ticketing, ktorý funguje od 12. januára 2010 ako náhradný spôsob platenia mýta pre zahraničných autodopravcov, bude od začiatku júna tohto roka fungovať už natrvalo. Doteraz ho ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja dočasne predlžovalo – v tomto roku dvakrát o dva mesiace, pričom v súčasnosti platí do konca mája. Stály predaj lístkov pre dopravcov, ktorí ich potrebujú na určené tranzitné trasy cez SR, umožní pripravovaná novela vyhlášky rezortu dopravy z roku 2009 o Mýtnom poriadku. Ministerstvo dopravy novelu už predložilo do medzirezortného pripomienkového konania.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať