V Bratislave obnovia električkovú trať, bude stáť milióny

Zo stanice v Bratislave jazdia dočasne električky
Pohľad na električku na obratisku na Hlavnej stanici Bratislava. Dopravný podnik Bratislava spustil skúšobnú prevádzku električkových liniek 1 a 2 na hlavnú stanicu len pár dní pred komunálnymi voľbami. Bratislava, 11. november 2014. Foto: SITA/Jozef Jakubčo

BRATISLAVA 11. apríla (WEBNOVINY) – Prvá etapa modernizácie električkovej trate v Bratislave v úseku Radlinského – Štefanovičova bude stáť zhruba 3,28 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 3,93 milióna eur vrátane dane.

Práce by mali trvať tri mesiace

Hlavné mesto Bratislava vybralo za zhotoviteľa prác stavebnú firmu TSS Grade, a.s. Bratislava, ktorá pred časom prešla reštrukturalizáciou, spomedzi ponúk štyroch uchádzačov. Predpokladaná cena prác bola 4,56 milióna eur bez dane a trvať by podľa plánu mali tri mesiace. Vyplýva to z vyhodnotenia výzvy na predkladanie ponúk zverejnenej v júli 2014.

Projekt modernizácie uvedenej električkovej trate bude financovaný z peňazí Európskej únie cez Operačný program Doprava. Obnovené bude aj trakčné vedenie, zastávky a prístrešky MHD.

Eurokomisia skúma tender pri Trenčianskej Teplej

Súčasťou zákazky sú doplňujúce služby pozostávajúce napríklad z vypracovania dielenskej dokumentácie vybraných stavebných objektov a dokumentácie skutočného vyhotovenia stavby. V rámci nich budú vytýčené dotknuté jestvujúce inžinierske siete, vrátane geodetického zamerania aj výkon autorského dozoru.

TSS Grade je na čele Združenia pod Brezinou, ktoré od konca roku 2012 modernizuje železničnú trať Zlatovce – Trenčianska Teplá. Tender na tieto práce skúma Európska komisia pre podozrenie z porušenia pravidiel Európskej únie pri verejnom obstarávaní a zaoberá sa ním aj Európsky úrad pre boj proti podvodom (OLAF).

Spoločnosť

TSS Grade, a.s.

bola v tejto forme založená v novembri 2000, do konca roku 2010 fungovala pod menom Trnavská stavebná spoločnosť, a.s. Firma však pôsobí na slovenskom stavebnom trhu od roku 1990.

Po založení mala sídlo v Bratislave do apríla 2001, potom v Trnave do júla 2012 a v súčasnosti má sídlo opäť v Bratislave. Spoločnosť od februára tohto roka zdvojnásobila základné imanie na 12,1 milióna eur. Vykonáva dopravné, pozemné a inžinierske stavby, komplexnú rekonštrukciu koľají a tiež rôzne špecializované služby.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom