V Bratislave pre výstavbu trolejbusovej trate rúbu stromy

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Stromy, výrub
Foto: ilustračné, SITA/Peter Hudec

BRATISLAVA 18. júla (WEBNOVINY) – Pre budovanie trolejbusovej trate na Trenčianskej ulici v Bratislave rúbu stromy. Za obeť novej trolejbusovej trati padne 21 stromov. Riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy hovorí, že vyrúbané stromy nahradia novou výsadbou stromov.

Výrub stromov sa však nepozdáva kandidátovi na bratislavského primátora Milanovi Kňažkovi. Hovorí, že takýto zásah môže ohroziť financovanie, projekt totiž platí Európska únia. „Výrub stromov na Trenčianskej ulici nie je len necitlivým ničením zelene, ale môže mať dopad aj na samotné financovanie projektu predĺženia trate pre trolejbusy,“ reagoval v tlačovej správe na situáciu Kňažko s tým, že pôvodný projekt predĺženia trolejbusovej trate z roku 2012 s výrubom stromov v rámci štúdie posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) nepočítal. Podľa Kňažka ignorovanie štúdie EIA by mohlo byť dôvodom na krátenie príspevku z eurofondov, súčasného primátora Milana Ftáčnika preto vyzýva, aby výrub ihneď zastavil.

Radnica však v tomto prípade tvrdí niečo iné. Podľa Andrassyho Špeciálny stavebný úrad Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) výstavbu trolejbusovej trate podmienil opravou chodníka poškodeného koreňmi stromov a výrubom prestarnutých stromov. „Splnenie podmienok stavebného povolenia je pritom rozhodujúcim kritériom, zákonnou podmienkou pre kolaudáciu trolejbusovej trate. Ak by trať nebola skolaudovaná, mesto by prišlo o nenávratný finančný príspevok z fondov EÚ,“ uviedol Andrassy. Ako dodal, ide o vynútenú investíciu za približne 100-tisíc eur, ktorú magistrát musí zaplatiť z vlastného rozpočtu. Od toho však Bratislavský kraj dáva ruky preč. „Posudzovanie stromov, komunikácie ani chodníky nie sú v našej kompetencií. O výrube stromov rozhodol magistrát,“ reagovala hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová.

Ako píše denník Sme, výrub podľa hovorcu Bratislavy Stanislava Ščepána ovplyvnila aj požiadavka spoločnosti Ice berg Slovakia o trvalý vjazd do areálu firmy. Podľa SME o výrub napokon požiadala mestská organizácia Generálny investor Bratislavy po obhliadkach terénu a odobril ho aj okresný úrad s tým, že nezasiahne do ochrany prírody.

Výstavba novej trolejbusovej trate aj s osadením trakčného vedenia bude stáť približne 550-tisíc eur. Financovaná je z Operačného programu BSK, 85 percent nákladov hradí Európska únia, 10 percent prispeje štát a päť percent hradí mesto Bratislava zo svojho rozpočtu.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Ľubomír Andrassy