V Chersonskej oblasti začali vysielať kremeľské propagandistické stanice, majú tam aj ruble a ruské pasy

Cherson, Ukrajina, vojna
Ruský vojak stráži v Cheresonskej oblasti. Foto: SITA/AP

Rusko oznámilo, že v okupovanej Chersonskej oblasti na juhu Ukrajiny začalo vysielať kremeľské propagandistické televízne kanály. Referuje o tom Rádio Sloboda, známe aj ako Rádio Slobodná Európa.

Viac o téme: Vojna na Ukrajine

Ruské ministerstvo obrany tvrdí, že Rusi prekonfigurovali poslednú zo siedmich televíznych veží v celom regióne, čo Rusku umožnilo vysielať 24 svojich televíznych kanálov na celom území Chersonskej oblasti.

Rusko v nej už zaviedlo rubeľ a začalo distribuovať svoje pasy. Ruský prezident Vladimir Putin podpísal 25. mája dekrét o zjednodušenom postupe prijímania ruského občianstva pre obyvateľov Záporožskej a Chersonskej oblasti na Ukrajine.

Kancelária prezidenta Ukrajiny to však označila za „právne bezvýznamný“ dokument, ktorý Putin potrebuje výlučne ako „prvok totálneho propagandistického vplyvu“ na domáce publikum.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Vladimir Putin