V porovnaní s konkurenciou má Kaufland Slovensko najnižšiu uhlíkovú stopu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Ekologicky kamionsmall.jpg
Foto: Kaufland

Téma trvalej udržateľnosti sa dnes skloňuje vo všetkých pádoch a oblastiach, obchod nevynímajúc. Podľa spoločnosti Impact Metrics, ktorá porovnávala dáta trvalej udržateľnosti českých a sčasti aj slovenských obchodných reťazcov, dosiahol zo slovenských reťazcov najvyššie hodnotenie Kaufland Slovensko. Patrí mu tiež prvenstvo za najnižšiu uhlíkovú stopu medzi reťazcami v oboch krajinách.

Kaufland, ako silný hráč na trhu, si uvedomuje vplyv svojho podnikania na životné prostredie a dlhodobo sa zasadzuje za jeho ochranu. Opatrenia a aktivity v oblasti trvalej udržateľnosti sú pevnou súčasťou jeho stratégie. Svedčí o tom aj zverejnená Správa o trvalej udržateľnosti za obdobie 1. 3. 2019 – 29. 2. 2020, v ktorej širokej verejnosti transparentne predstavil svoje kroky, konkrétne čísla a aj ciele na najbližšie roky smerujúce k väčšej udržateľnosti vo všetkých oblastiach svojho podnikania.

NAJNIŽŠIA UHLÍKOVÁ STOPA

„Medzi porovnávanými reťazcami mal najnižšiu uhlíkovú stopu slovenský Kaufland. Pozitívne sa tu prejavilo využívanie elektriny z obnoviteľných zdrojov. Je to výborný príklad pre celé odvetvie,“ konštatuje Dan Heuer, zodpovedný za dáta a metodiku v Impact Metrics.

S cieľom ochrany životného prostredia reťazec od roku 2013 stavia predajne s rekuperačným systémom, ktorý využíva odpadové teplo a šetrí tak prírodné zdroje ako olej, plyn a drevo. Vďaka rekuperácii Kaufland ročne ušetrí takmer 1 900 ton CO₂ a napríklad vďaka použitiu EPS prepraviek viac ako 3 000 ton CO₂. Z logistického centra už rozváža tovar prvý eko kamión s pohonom na LNG, ktorý ušetrí 20 % emisií CO₂ na jednu jazdu v porovnaní s dieselovými kamiónmi.

„Využívame energeticky efektívne technológie, plánujeme ekologické stavby budov, optimalizujeme logistické procesy a máme zavedený systém Energetického manažmentu podľa ISO 50001. Pri plánovaní nových budov a rozširovaní logistického centra postupujeme podľa medzinárodne platných príručiek zohľadňujúcich ochranu životného prostredia,“ hovorí Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko.

Eps prepravkysmall.jpg
Foto: Kaufland

NOVINKA – KLIMATICKY NEUTRÁLNE PRODUKTY

Súčasťou trvalej udržateľnosti v obchode sú aj klimaticky neutrálne produkty – dopady na životné prostredie sú počas ich výroby, prepravy a spotreby čo najnižšie a nevyhnutné vyprodukované množstvá CO₂ kompenzujú medzinárodne uznávanými a certifikovanými projektmi. Od júna v sortimente Kauflandu nájdu zákazníci všetky produkty privátnej značky K-take it Veggie klimaticky neutrálne.

Na kompenzáciu CO₂ emisií podporuje reťazec uznávaný certifikovaný projekt na ochranu klímy – Qori Q´oncha – efektívne sporáky a pece od spoločnosti Microsol v Peru. Pre tento projekt sa reťazec rozhodol z dôvodu, že ročne zomrú viac ako 4 milióny ľudí na následky znečistenia vzduchu spôsobeného neefektívnym, životnému prostrediu škodiacim a nebezpečným tradičným varením na otvorenom ohni. V mnohých chudobnejších regiónoch sú osobitne ženy a deti postihnuté závažnými ochoreniami dýchacích ciest a očí. Preto spoločnosť Microsol vyvinula projekt Qori Q´oncha podporujúci rodiny v chudobných vidieckych oblastiach Peru sporákmi, ktoré sú energeticky efektívne, šetria palivo a produkujú menej emisií CO₂.

Viac sa o projekte Qori Q´oncha dozviete TU.

O IMPACT METRICS

Nápad Impact Metrics merať udržateľnosť firiem sa  zrodil v roku 2020. Bola to reakcia na situáciu na trhu v súvislosti s rozmáhajúcim sa greenwashingom. V snahe zmeniť to spoločnosť začala zbierať dáta (ESG) priamo od firiem s cieľom motivovať ich k aktívnemu prístupu v environmentálnej a sociálnej oblasti.

Viac informácií nájdete na: www.impactmetrics.cz

Informačný servis

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Impact MetricsKaufland