Energetici musia za nedodržanie kvality vrátiť odberateľom zhruba pol milióna eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Energetické spoločnosti musia za nedodržanie štandardov kvality vrátiť svojim odberateľom 486-tisíc eur. Ako informoval Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), za dodávku nekvalitných služieb v minulom roku sú povinné najvyššie kompenzácie vyplatiť elektroenergetické firmy, a to 413-tisíc eur. Z toho 393-tisíc eur vrátili svojim zákazníkom firmy pôsobiace v distribúcii elektriny.

Kompenzácie za zlé služby

Teplárenské spoločnosti musia vyplatiť svojim odberateľom kompenzácie za dodávku nekvalitných služieb vo výške 55-tisíc eur a plynárenské spoločnosti viac ako 18-tisíc eur. Firma pôsobiace vo vodárenstve za nedodržanie štandardov kvality služieb za vlaňajšok vyplatia 190 eur.

„Mechanizmus kompenzačných platieb má pozitívny vplyv na dodržiavanie ustanovených štandardov kvality, pretože náklady spojené s úhradami kompenzačných platieb za ich nedodržanie nie sú oprávnenými nákladmi vstupujúcimi do výpočtu regulovaných cien a negatívne vplývajú na zisk regulovaných subjektov,“ konštatoval regulačný úrad.

Ochrana odberateľov

Štandardy kvality sa zameriavajú na ochranu koncových odberateľov. Predstavujú súbor pravidiel a postupov, ktoré musí dodávateľ dodržiavať, aby odberateľ za cenu, ktorú platí za energie, dostal primeranú kvalitu.

V prípade akýchkoľvek pochybností o dodržiavaní štandardov kvality má spotrebiteľ právo obrátiť sa na svojho dodávateľa, s ktorým má uzatvorenú zmluvu o dodávke.

Dodávateľ je povinný vykonať záznam a urobiť nápravu. Povinné sledovanie dodržiavania štandardov kvality zaviedol regulačný úrad od roku 2009.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie ÚRSO Úrad pre reguláciu sieťových odvetví