Energetici sú pre pandémiu pripravení vyjsť v ústrety domácnostiam, ponúknu im splátkové kalendáre

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
elektrina, peniaze
Foto: Ilustračné, www.gettyimages.com

Najväčší dodávatelia energií sú pripravení ponúknuť domácnostiam splátkové kalendáre, ak nebudú pre pandémiu koronavírusu schopní splácať účty za energie. Zvýšený záujem o splátky za dodávky elektriny či plynu evidujú ZSE Energia ako aj Stredoslovenská energetika.

Zaznamenali nárast žiadostí

„V prvom polroku tohto roka sme zaznamenali nárast žiadostí o poskytnutie plánov splátok o približne 20 % v porovnaní s prvým polrokom minulého roka,“ uviedol pre agentúru SITA Peter Bednár z úseku komunikácie ZSE Energia.

Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu

„Evidujeme zvýšený záujem svojich odberateľov o splátkové kalendáre. Tento je porovnateľný s rokom 2020, kedy od začiatku pandémie záujem o splátkové kalendáre stúpol,“ dodala hovorkyňa Stredoslovenskej energetiky Michaela Krivá. Východoslovenská energetika (VSE) ako aj Slovenský plynárenský priemysel (SPP) momentálne pre pandémiu neevidujú zvýšený záujem zo strany domácnosti o splátkové kalendáre.

K ústretovosti ich vyzval aj úrad

„Na druhej strane počas celej doby trvania pandémie zaznamenávame rast dodávky domácnostiam. V minulom roku to bolo v priemere približne o 10 % a priemerná výška nedoplatku na vyúčtovacej faktúre sa pohybovala v rozpätí 30 až 40 eur,“ upozornila hovorkyňa VSE Katarína Šulíková.

Všetci najväčší dodávatelia energií sú pri neschopnosti splácať svoje účty za energie pripravení vyjsť v ústrety svojim zákazníkom. Dodávateľov k ústretovosti ku svojim odberateľom vyzval aj samotný Úrad pre reguláciu sieťových odvetví.

Treba ich hneď kontaktovať

„Naším prvoradým cieľom je vychádzať našim zákazníkom v ústrety tak, aby bola zabezpečená kontinuita dodávky elektriny a zemného plynu. Naši vyškolení pracovníci poskytujú konzultácie ohľadom správneho nastavenia plánu splátok,“ povedal Bednár s tým, že je veľmi dôležité, aby zákazníci v prípade, ak sa ich finančná situácia skomplikuje, ich ihneď kontaktovali.

Stredoslovenská energetika ku každej žiadosti o splátkový kalendár pristupuje individuálne. „Našou snahou je vychádzať odberateľom čo najviac v ústrety a hľadať riešenia vzniknutej situácie. Samozrejme možnosti splátkových kalendárov závisia aj od predchádzajúcej platobnej disciplíny jednotlivých zákazníkov,“ dodala Krivá.

Dôležité je vyhnúť sa nedoplatkom

Východoslovenskí energetici okrem splátkových kalendárov umožňujú svojim odberateľom dohodnúť si aj odklad splatnosti faktúry o 30 dní. „Ešte dôležitejšie je vyhnúť sa samotným nedoplatkom, teda znížiť svoju spotrebu energií a správne nastaviť zálohové platby,“ uzavrela Šulíková.

Pripravení pomôcť je aj najväčší dodávateľ energií štátny SPP. „Zákazníkom odporúčame, aby v prípade, ak majú problémy s úhradou platieb, včas kontaktovali našu spoločnosť telefonicky na Zákazníckej linke SPP 0850 111 363 počas pracovných dní od 7:00 do 20:00 alebo osobne návštevou najbližšieho zákazníckeho centra,“ uzavrel hovorca SPP Ondrej Šebesta.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Katarína ŠulíkováMichaela KriváOndrej ŠebestaPeter Bednár
Firmy a inštitúcie SPP Slovenský plynárenský priemyselSSE Stredoslovenská energetikaÚRSO Úrad pre reguláciu sieťových odvetvíVSE Východoslovenská energetikaZSE Energia