Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Ľubomír Jahnátek ÚRSO
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Nový šéf Úradu pre reguláciu sieťových odvetví Ľubomír Jahnátek. SITA
18. 03. 2019 10:53 Spotrebiteľ od vEnergetike.skSITA

Regulátor sa ako mediátor aj vlani snažil vyriešiť spory

Najčastejším predmetom spotrebiteľských sporov boli pochybnosti o správnosti fakturácie spotreby zo strany regulovaných subjektov.

Záujem o alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov na Úrade pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) v minulom roku klesol. Kým regulačný úrad pred dvoma rokmi riešil ako mediátor 22 spotrebiteľských sporov, vlani bolo úradu doručených deväť návrhov na alternatívne riešenie sporov. „Z týchto návrhov bol jeden v súlade s pravidlami alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov odmietnutý z dôvodu nenaplnenia zákonných predpokladov,“ informoval ÚRSO s tým, že v žiadnom z návrhov sa neuzatvorila dohoda o vyriešení sporu.

Chybné fakturácie

Najčastejším predmetom spotrebiteľských sporov boli pochybnosti o správnosti fakturácie spotreby zo strany regulovaných subjektov. „Spotrebitelia sa domáhali prešetrenia správnosti fakturácie regulovanými subjektami a následnej zmeny a opravy faktúr,“ dodal regulátor. Spotrebitelia sa sťažovali najmä na meranie spotreby energií a následnú komunikáciu s dodávateľom energií. „Závažným faktorom negatívne ovplyvňujúcim vznik spotrebiteľských sporov je aj nedostatočná komunikácia spotrebiteľov s regulovanými subjektami, a to najmä prostredníctvom ich zákazníckych centier,“ doplnil regulačný úrad.

Dohody neporušujú

Jeden spotrebiteľský spor rieši ÚRSO v priemere 110 dní. Ak sa podarí uzavrieť zmier medzi spotrebiteľom a energetickou spoločnosťou, tak podľa regulátora obe strany už dodržujú závery alternatívneho riešenia sporov. „Nedisponujeme informáciami, ktoré by nasvedčovali tomu, že sa nerešpektujú záverov spotrebiteľských sporov, prípadne že sa úmyselné porušujú,“ konštatoval regulačný úrad.

Úrad je od 1. februára 2016 orgánom alternatívneho riešenia sporov. Účelom tohto inštitútu je zmierlivo urovnať spor medzi stranami sporu, ktorými sú predávajúci ako napríklad dodávateľ energií a spotrebiteľ. Agendu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na úrade vybavuje vecne príslušný organizačný útvar, ktorým je odbor legislatívy a právnej agendy. V roku 2016 regulačný úrad alternatívne riešil 24 sporov medzi regulovanými spoločnosťami a spotrebiteľmi.

Odporúčané články

Čo sa zmenilo v energetickej legislatíve? (jún 2019) Slovenský InoBat spolu s ČEZom preskúmajú skladovanie energie

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z energetiky raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Žilinský kraj má mnoho turistických lákadiel, najvyhľadávanejšou destináciou je Liptov Spartak Trnava postúpil v Európskej lige ďalej, drámu s Radnikom rozhodol po pokutových kopoch Dunajská Streda si vybojovala postup v Európskej lige, Cracoviu Krakov vyradila po predĺžení Aktualizované: Muž sa podpálil pred japonským veľvyslanectvom, polícia našla v zaparkovanom aute horľaviny

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X