Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
RegioJet
Foto: SITA/RegioJet
11. 09. 2014 16:15 Ekonomika od SITASITA Diskusia

Vlaky RegioJet budú premávať do Košíc skôr, Slováci ušetria

BRATISLAVA 14. septembra (WEBNOVINY) – Súkromný vlakový dopravca RegioJet chce predĺžiť diaľkové spojenie na trase Praha – Ostrava – Žilina až do Košíc už od polovice októbra. Teda o dva mesiace skôr, ako doteraz plánoval.

Spoločnosť v piatok informovala, že už požiadala správcu železničnej infraštruktúry – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) o zavedenie vlakov IC 1003 z Prahy až do Košíc a IC 1010 z Košíc do Prahy v skoršom termíne. Vlaky RegioJet mali na tejto trase začať jazdiť pôvodne 14. decembra, keď začne platiť nový grafikon vlakovej dopravy 2014/2015.

Z Prahy do Košíc za menej ako deväť hodín

„RegioJet mal voľné vlakové vozne, a preto sme sa rozhodli, že vyjdeme skôr,“ povedal majiteľ holdingu Student Agency, ktorého súčasťou je aj RegioJet, Radim Jančura. „Na Slovensku pôjdeme zrejme zatiaľ pomalšie než od decembra,“ uviedol. Vlak má cestu z Prahy do Košíc podľa plánu zvládnuť za 8 hodín 52 minút a späť za 8 hodín 42 minút. Plánovaný odjazd z Prahy je o 7:24 a príjazd do Košíc o 16:36, resp. odjazd z Košíc o 7:24 a príjazd do Prahy o 16:16.

ŽSR potvrdili, že RegioJet požiadal o zavedenie jedného páru vlakov IC z Prahy do Košíc a späť od 11. októbra z Prahy a od 12. októbra z Košíc. „Z hľadiska kapacity infraštruktúry ŽSR dopravcovi RegioJet vyhovie v požadovanom rozsahu,“ uviedla pre agentúru SITA Daniela Detersová z odboru komunikácie ŽSR.

Z Prahy do Tatier za polovičnú sumu

Cesta vlakom na úseku z Prahy do Tatier bude podľa RegioJet stáť od deväť eur. „Oproti súčasnému cestovnému Českých dráh ide o polovičnú cenu. Ide o rovnakú cenu ako na ceste z Prahy do Žiliny,“ dodal Jančura. Dopravca uviedol, že vo vlakoch z Prahy do Košíc a späť bude poskytovať tradične nadštandardný servis. Cestujúci v každom vozni budú mať k dispozícii stevarda, resp. stevardku.

RegioJet informoval, že vo vlakoch IC na trati Praha – Ostrava – Žilina v minulom roku prepravil o 30 % viac cestujúcich ako rok predtým, ich počet však neuviedol. Vlakové súpravy majú priemerne osem vozňov a od marca tohto roku je v jednom vozni veľký priestor pre deti.

S Pendolinom z Prahy do Košíc za sedem a pol hodiny

Český súkromný vlakový dopravca Leo Express plánuje predĺžiť vlakové spojenie Praha – Ostrava do Košíc v polovici decembra. České dráhy na trati z Prahy do Košíc zas plánujú znovu sprevádzkovať expresné vlaky Pendolino spolu so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK).

ZSSK bude dopravcom českých rýchlovlakov Pendolino z Prahy do Košíc na území SR. „ZSSK o takúto trasu požiadala a bude jej pridelená, pokiaľ jednotky Pendolino vyhovejú skúškam kompatibility,“ informovala Detersová. České dráhy nemôžu o to požiadať priamo, pretože ako dopravca nemajú so ŽSR zmluvu o prístupe na železničnú infraštruktúru. „Spoločnosť Leo Express v týchto dňoch požiadala ŽSR o uzatvorenie Zmluvy o prístupe na infraštruktúru. Predpokladáme, že k začiatku platnosti nového grafikonu vlakovej dopravy zmluva nadobudne platnosť,“ dodala Detersová.

Povinne miestenkový vlak SuperCity Pendolino zvládne trať z Prahy do Košíc za 7 hodín 31 minút a opačne za 7 hodín 29 minút. Vlak bude odchádzať z Prahy podľa plánu o 6:35 a do Košíc príde o 14:06, na spiatočnú cestu vyrazí z Košíc o 14:52 s príchodom do Prahy o 22:21.

Pendolino prejde trasu medzi Prahou a Košicami najrýchlejšie spomedzi všetkých doterajších priamych vlakových spojení. Bude takmer o hodinu rýchlejší ako súčasný rýchlik Košičan, ktorý ide z Prahy do Košíc cez Vsetín a Horní Lídeč za 8 hodín 21 minút. Pendolino zvýši priemernú rýchlosť na rekordných 95 kilometrov (km) za hodinu, na území SR bude zastavovať v Žiline, Ružomberku, Liptovskom Mikuláši, Poprade, Kysaku a Košiciach. Vlak má sedem plne klimatizovaných vozňov, vo vozni prvej triedy je 52 miest a vo vozni druhej triedy 282 miest na sedenie. Maximálna rýchlosť vlaku je 230 km za hodinu, v ČR ide 160 km za hodinu.

Odporúčané články

RegioJet previezol z Bratislavy do Komárna vyše milión ľudí Príprava nového cestovného poriadku vlakov je v závere

Neprehliadnite

Peter Sagan má na Amstel Gold Race dobré šance, jeho forma ide hore Sloboda médií na Slovensku si pohoršila, reportéri hodnotia útoky Fica aj prítomnosť oligarchov Facebook vraj „nechtiac“ importoval emailové kontakty viac ako milióna užívateľov bez ich súhlasu Veľkonočné sviatky zatvoria väčšinu obchodov. Ktoré prevádzky budú otvorené? Foto: Banská Bystrica zažila bujaré oslavy majstrovského hetriku Foto: Smejúci sa moslimovia pred katedrálou Notre Dame počas požiaru bol hoax Slováci budú mať hlbšie do peňaženky, ceny chleba a pečiva sa zvýšia Smer-SD klesol pod 20 percent, Sulíkovci vypadli z prvej trojky a Most-Híd by nebol v parlamente

Témy

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Ekonomika

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.