Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Euro, peniaze, bankovky
Ilustračné foto pixabay.com
14. 02. 2016 11:36 Financie a ekonomika od voFinanciach.skSITA

Najviac vlani do televíznej reklamy investovali banky

Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali vlani zadávatelia pôsobiaci v sektore bánk a bankových produktov, nasledovali mobilní operátori.

Minulý rok preinvestovali zadávatelia reklám v celoštátnych slovenských televíziách viac ako 935 mil. eur. Objem reklamných výdavkov sa tak medziročne zvýšil o 25 %. Údaje, o ktorých informovala agentúra TNS Slovakia, vychádzajú z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňujú žiadne zľavy, bartre či bonusy.

Najviac inzerovali banky
Najviac peňazí do televíznej reklamy investovali minulý rok zadávatelia pôsobiaci v sektore bánk a bankových produktov (vrátane stavebných sporiteľní), ďalej v sektore služieb mobilných operátorov a nakoniec zadávatelia v kategórii voľnopredajných liekov. Toto poradie sa v porovnaní s rokom 2014 nezmenilo. Najväčším zadávateľom televíznej reklamy bol Slovak Telekom, na druhom mieste sa umiestnil Orange a na treťom mobilný operátor O2. Výrazný posun zaznamenal v predchádzajúcom roku Lidl, ktorý sa vyšvihol zo 6. na 4. miesto.

Počet hodín reklamy stúpol o takmer pätinu
Celoštátne slovenské televízie odvysielali v minulom roku takmer 1,164 mil. komerčných spotov a sponzorských odkazov v celkovej dĺžke skoro 7 255 hodín. Počet hodín odvysielaných reklám sa medziročne zvýšil o 19 %, pričom počet monitorovaných televíznych staníc, a to 9, sa nezmenil. Celková kumulovaná dĺžka odvysielaných spotov bola k minulému roku 302 dní nepretržitého vysielania jednej stanice. Priemerná dĺžka spotu sa medziročne nepatrne znížila z 23 sekúnd v roku 2014 na 22 sekúnd v minulom roku. Minulý rok boli najčastejšie vysielané 30 sekundové spoty, ktorých počet sa oproti roku 2014 zvýšil o približne 35 tisíc, čo predstavuje nárast o takmer 10 %. Ich podiel na celkovom počte všetkých odvysielaných spotov poklesol na 34 %.
Agentúra TNS Slovakia vznikla v roku 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia. Zamestnáva 80 zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. Agentúra TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc a viac ako 120 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním.

Odporúčané články

Zisk banky Citigroup v druhom kvartáli medziročne stúpol o 7 % Asset Management Slovenskej sporiteľne vlani so ziskom 1,23 mil. eur

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z financií raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Tigrica ušla z národného parku a unavená prespala celý deň v posteli vystrašeného Inda Video: Bezpečne a v limite, Sagan aj na zadnom kolese splnil v 13. etape Tour de France misiu Čaputová by nemala zasahovať do vnútorných problémov iných štátov, podľa Danka môže poškodiť vzťahy Glosa: Silikónové implantáty by nemali byť dôvodom na preukaz ŤZP Gál rozhodol o nevyhostení Vinogradova, podľa právnikov to môže spôsobiť medzinárodnú blamáž Prezidentka Čaputová rozumie túžbam komunity LGBTI, zároveň chápe aj obavy o stav rodín

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X