Generali Poisťovňa sa chce v tomto roku zamerať na dynamický rast

Generali
Generali Poisťovňa v minulom roku rástla. Foto: ilustračné, Generali Poisťovňa, a.s.

Generali Poisťovňa sa chce v tomto roku zamerať na dynamický rast, a to aj prostredníctvom inovácií a digitalizácie. Ako povedala hovorkyňa spoločnosti Katarína Kukurová, klientske a predajné portály chcú posunúť na vyššiu úroveň užívateľského zážitku a funkčnosti. Cieľom poisťovne je významne zrýchliť všetky procesy vďaka pokročilej automatizácii.

V oblasti distribúcie poistenia dáva poisťovňa do popredia osobný predaj, ktorý dopĺňa neustále sa rozširujúcimi online službami. „Veríme však, že online distribúcia nenahradí osobný predaj a miesto poisťovacích agentov a maklérov ostane nezastupiteľné,“ myslí si Kukurová. Práve poisťovníctvo je sektor, v ktorom hrá podľa nej ľudský prístup nenahraditeľnú úlohu. Preto spoločnosť bude aj v roku 2021 pokračovať v budovaní siete pobočiek.

V Generali nezabúdajú ani na komunity. Veľa úsilia venujú prevencii a spoločenskej zodpovednosti a plánujú v tom pokračovať aj naďalej. V novom roku budú v spolupráci s Úniou materských centier pomáhať znevýhodneným rodinám a ich deťom naplno rozvinúť ich potenciál. Podporovať budú aj unikátnu aplikáciu Horská záchranná služba, ktorá má okrem okamžitej pomoci v horách aj prevenčný charakter.

Silné trendy nového roka

Na slovenskom poistnom trhu Generali očakáva v roku 2021 niekoľko silných trendov. Poisťovníctvo bude podľa Kukurovej ovplyvňované najmä všeobecnými zmenami v hospodárstve a spoločnosti, pričom rozhodujúce bude nielen tempo ekonomického rastu, ale aj vývoj špecifických ťahúňov poistenia, ako napríklad dynamika trhu hypoték, predaj automobilov, reštart zahraničného cestovného ruchu, vývoj zamestnanosti.

Z hľadiska špecifických trendov je možné podľa Kukurovej očakávať ešte väčší tlak a aktivity finančných subjektov v oblasti finančnej gramotnosti. K dlhoročnej snahe sprostredkovateľov sa pridávajú aj najväčšie banky a Národná banka Slovenska. Téma finančnej gramotnosti a osobného finančného plánovania bude silno rezonovať. „Zlepšenie finančnej gramotnosti bude mať pozitívny vplyv na kvalitu nových poistiek a zladenie očakávaní klientov a poisťovní,“ uviedla Kukurová.

Transformácia a konsolidácia

Spoločnosť taktiež predpokladá pokračovanie transformácie jednotlivých hráčov na trhu následkom technologických inovácií, vysokého daňového zaťaženia a regulačných tlakov. Už v roku 2020 bolo možné vidieť prehodnotenie prístupu jednotlivých poisťovní k určitým segmentom trhu, ako poistenie zodpovednosti sprostredkovateľov, poistenie insolvencie cestovných kancelárií, či nové investičné životné poistenie. „V roku 2021 bude pravdepodobne pokračovať profilovanie jednotlivých poisťovní a postupná konsolidácia,“ povedala Kukurová.

Poisťovňa očakáva, že digitalizácia a využitie dát sa stane bežnou praxou vo väčšine poisťovní na slovenskom trhu, a to aj tých, ktoré k tomu doteraz pristupovali len obmedzene. „Po silnej vlne digitalizácie tak očakávame začiatok výraznejšieho využitia dát, čo otvorí nové možnosti pri cenotvorbe, ako aj pri riadení predaja,“ dodáva Kukurová.

Spoločnosť Generali Poisťovňa, a. s. pôsobí na slovenskom trhu od roku 1996. Orientuje sa na poistenie vozidiel, majetku, cestovného, životného a úrazového poistenia, ako aj na individuálne poistné riešenia pre podnikateľov. Je súčasťou talianskej skupiny Generali, ktorá pôsobí vo viac ako 50 krajinách sveta.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Viac k osobe Katarína Kukurová
Firmy a inštitúcie Generali Poisťovňa