Klienti ČSOB môžu dostať podvodný e-mail, žiada od nich prístup k citlivým údajom

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Podvodný email sa šíri u klientov ČSOB.
Podvodný email sa šíri u klientov ČSOB. Foto: ilustračné, Gettyimages

V týchto dňoch sa začal opäť šíriť podozrivý e-mail, ktorý obsahuje preklik na podvodnú stránku ČSOB. Prišiel niektorým klientom banky, avšak aj neklientom.

Ide o phishing

Na stránke útočník vyžaduje vyplniť citlivé údaje k zabezpečeniu účtu. Názov domény poskytovateľa elektronickej pošty je „user-de.live“. Ide o podvodné konanie phishing, ktoré je zamerané na prelomenie ostražitosti klienta a následné získanie finančných prostriedkov.

„Ide o typický príklad pokusu o podvod, keď podvodník neútočí na systémy banky, ale snaží sa priamo od príjemcu vylákať citlivé údaje, napríklad prístupy do elektronického bankovníctva,“ povedala pre agentúru SITA hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová. Aj preto je podľa nej kľúčová obozretnosť klientov.

Banka deaktivuje účet

Uvedený e-mail je totiž odoslaný z adresy, ktorá nie je oficiálnou adresou banky, obsahuje chyby a snaží sa vyvolať dojem, že ide o urgentnú a neodkladnú záležitosť. Banka nikdy nekomunikuje s klientmi takýmto spôsobom.

„V prípade, ak sa objavia takéto podvodné správy, banka urobí okamžite viaceré kroky, vrátane deaktivácie linkov, ktoré podvodník šíri,“ dodala Jamborová.

ČSOB do konca roka 2007 pôsobila na Slovensku ako pobočka zahraničnej banky. Od 1. januára 2008 sa stala samostatnou akciovou spoločnosťou s vlastným predstavenstvom. ČSOB patrí do skupiny KBC, pričom belgická skupina vlastní v slovenskej banke 100-percentný podiel na hlasovacích právach.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Anna Jamborová
Firmy a inštitúcie ČSOB Československá obchodná banka