Klienti postupne nahlasujú poisťovniam škody spôsobené nepriaznivým počasím

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
silný vietor
Foto: ilustračné, Getty Images

Klienti komerčných poisťovní od začiatku týždňa nahlasujú škody, ktoré im spôsobila víchrica alebo dážď. Pre silný vietor najčastejšie hlásia poškodené strechy, záhradné chatky, autá či oplotenia. Dažde zase spôsobili zatečenie pivníc a poškodené kanalizácie. Boli to však aj priame zatopenia vodou pre zrážky. „Počet poistných udalostí sa v nasledujúcich dňoch pravdepodobne ešte navýši o ďalšie doteraz nenahlásené škody,“ povedala pre agentúru SITA hovorkyňa Generali Katarína Kukurová.

„Doteraz nám klienti nahlásili niekoľko desiatok škôd, ktoré spôsobila víchrica a silný dážď, predpokladáme, že počet nahlásených udalostí ešte porastie,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa poisťovne Uniqa Beata Lipšicová. Poisťovňa Allianz eviduje z poistenia majetku od začiatku týždňa približne 200 poistných udalostí spôsobených živlami, najmä víchricami, záplavami a mohutným dažďom. „Najviac škôd je v okresoch Trnava, Skalica, Brezno, Prievidza a v oblasti Oravy,“ povedala Helena Kanderková z odboru firemnej komunikácie v poisťovni Allianz. Klienti poisťovne Generali nahlásili počas utorka a stredy cez 30 poistných udalostí za viac ako 70 tisíc eur.

Akonáhle klient zistí, že na jeho majetku vznikla škoda, je potrebné túto škodu bezodkladne nahlásiť poisťovni. Škodu je zároveň potrebné podrobne nafotiť. V súčasnosti už majú aj mobilné telefóny pomerne dobré fotoaparáty, poisťovni tak podľa Kukurovej postačia aj fotky odfotené na telefón. „Škody na dome či byte kryje poistenie nehnuteľnosti a domácnosti,“ doplnila Kanderková. Škody na vozidle si klienti môžu uplatniť z havarijného poistenia, ak majú riziko živelná udalosť.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Viac k osobe Beata LipšicováHelena KanderkováKatarína Kukurová
Firmy a inštitúcie Allianz Slovenská poisťovňaGenerali PoisťovňaUniqa