Obľuba bezkontaktného platenia podľa Mastercardu rastie

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Platobný terminál, karty, bezkontakt
Ilustračné foto. mBank

Väčšina všetkých transakcií sa v súčasnosti v Európe uskutoční bezkontaktne. V rámci aprílového prieskumu spoločnosti Mastercard 89 % opýtaných súhlasilo s tým, že prechod k používaniu bezkontaktných platieb bol jednoduchý.

Takmer polovica respondentov uviedla, že sa počas pandémie ochorenia Covid-19 spoliehali na hotovosť menej ako pred ňou. Okrem toho 73 % európskych respondentov uviedlo, že ani po skončení pandémie nehodlajú na využívaní bezkontaktných platieb nič meniť a 64 % opýtaných uviedlo, že bezkontaktné platby sa pre nich stali uprednostňovaným spôsobom platenia v obchodoch.

Platenie mobilom

Spomedzi účastníkov prieskumu používa svoj mobilný telefón na platenie 28 % respondentov a v priemere štyri percentá používajú iné zariadenia umožňujúce bezkontaktné platby, napríklad smart hodinky. Sedemnásť percent respondentov uviedlo, že už vôbec nepoužívajú hotovosť a 40 % opýtaných zmenilo najčastejšie používanú platobnú kartu práve preto, aby mohli platiť bezkontaktne.

Slováci podľa Mastercardu dlhodobo patria na európsku špičku vo využívaní bezkontaktných platieb a už takmer všetky platobné terminály na Slovensku sú bezkontaktné. Platby kartou sú u nás obľúbené. Podľa prieskumu zo septembra 2019 by 66 % Slovákov preferovalo už len platby kartou. V súčasnosti sa 50 % platieb na Slovensku zrealizuje pomocou platobnej karty a až v ďalších 22 % prípadov nastáva prekážka na strane obchodníka, ktorý platbu kartou neumožňuje.

Prehľadnosť a jednoduchosť

Spotrebitelia, ktorí bezkontaktné platby používajú pri svojich každodenných nákupoch, uvádzajú ako dôvody pre trvalý prechod k tomuto spôsobu platby predovšetkým prehľadnosť a jednoduchosť. Bezkontaktné platby sa najčastejšie uplatňujú pri nákupe potravín.

„V porovnaní s klasickými kartami s čipom vyžadujúcimi zadanie PIN kódu je v Európe výskyt podvodov pri bezkontaktných platbách nižší a ďalej klesá,“ dodal viceprezident spoločnosti Mastercard pre kybernetické a informačné riešenia Rigo Van den Broeck.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Mastercard