Počet škôd po víchrici z druhého marcového víkendu v poisťovniach narastá

Poistenie, PZP, auto, živel
Ilustračné foto pixabay.com

Najčastejšie išlo o škody na domoch, bytoch a ďalších nehnuteľnostiach.

Poisťovne evidujú rast škôd po víchrici z druhého marcového víkendu. Slovenskom sa prehnala 9. až 11. marca. Mohutný vietor na niektorých miestach dosahoval aj 100 kilometrov za hodinu. Ako sa pre agentúru SITA vyjadrili viaceré poisťovne, ľudia stále nahlasujú škody aj desať dní po víchrici.

Allianz-Slovenská poisťovňa eviduje 454 poistných udalostí za viac ako 161 tis. eur. Uniqa zatiaľ registruje 125 hlásení od klientov s predbežnou výškou nahlásených škôd 112 tis. eur. Poisťovni Generali klienti nahlásili vyše 80 poistných udalostí v celkovej hodnote takmer 100 tis. eur. Union poisťovňa eviduje 11 škôd s celkovou rezervou 155 tis. eur.

Strhnuté strechy či komíny

Ako pokračovala hovorkyňa Allianzu Lucia Muthová, tri štvrtiny škôd sú na privátnom majetku klientov, teda na domoch, bytoch a ďalších nehnuteľnostiach. Silný vietor najčastejšie ničil strechy. Viacerí nahlásili aj poškodenie záhradných altánkov, záhradných nábytkov, trampolín, detských hojdačiek a preliezačiek a tiež konštrukcie bazénov. Vietor na viacerých miestach Slovenska spôsobil výpadky elektriny a následné škody na elektrospotrebičoch, vykurovacích zariadeniach a čerpadlách.

Podobne to bolo aj v poisťovni Uniqa. „V rámci škôd na domoch a bytoch klienti hlásili najmä strhnuté a poškodené strechy, popadané škridle, zničené ploty či dolámané vonkajšie rolety. Klienti tiež nahlásili poškodenie alebo spadnutie komína, vylomené stĺpiky z plotov, odtrhnutie satelitných parabol či balkónových striešok ale aj zničené brány. Väčšinu nahlásených škôd na autách spôsobili polámané konáre, vyvrátené stromy ale aj kontajnery, ktoré silný vietor nafúkal do zaparkovaných áut,“ povedala pre agentúru SITA hovorkyňa poisťovne Uniqa Beata Lipšicová.

Zasiahnutý aj hotel

V poisťovni Union ide o poškodenie strešnej krytiny a vo väčšine prípadov boli strechy dočasne prekryté. Vlastníci postupne predkladajú pri menších škodách už faktúry za opravu. „Najväčšia škoda je na hoteli v Tatrách, kde rezerva presahuje 100 tis. eur,“ doplnil hovorca Unionu Matej Neumann.

Takisto poisťovňa Generali eviduje najčastejšie škody na majetku, kedy boli odtrhnuté či zničené strechy, vonkajšie rolety, odkvapové žľaby, poškodené skleníky, svetlíky a strešné okná. „Škody nám boli hlásené aj z havarijného poistenia, keď víchrica nielen sfúkla škridlu zo strechy, no tá následne dopadla ešte aj na kapotu auta. Niektoré autá boli následkom víchrice poškodené ulomenými konármi zo stromov, sfúknutými tabuľami, či škridlami,“ povedala pre agentúru SITA hovorkyňa poisťovne Generali Katarína Kukurová.

Potrebné je poistenie

Na preplatenie škôd, ktoré napáchajú búrky, je potrebné mať uzatvorené poistenie nehnuteľnosti a domácnosti. „Dôležité je mať poistené živelné riziká, a to vrátane víchrice. Ak voda či vietor poškodia auto, tieto škody poisťovňa preplatí z havarijného poistenia,“ uviedla Kukurová.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom