Poisťovne po krupobití v ojedinelých prípadoch zamietajú plnenia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
búrka, krupobitie
Foto: ilustračné, SITA/Viktor Zamborský.

Dôvodom zamietnutia plnenia je, ak klient nemá poistené živelné riziká.

Silné krupobitie, ktoré sa posledný mesiac prehnalo prevažne východným Slovenskom, zanechalo spúšť a poisťovne sa postupne venujú odškodňovaniu klientov. Najviac škôd spôsobil ľadovec na vozidlách. Veľké krúpy okrem toho poškodili aj majetok klientov. Klienti si začali uplatňovať škody u svojich poisťovní a tie už vyplácajú škody. V niektorých prípadoch však aj zamietajú plnenia, a to vtedy, ak klient nemá poistené živelné riziká.

„V ojedinelých prípadoch sme museli pristúpiť k zamietnutiu úhrady vzniknutých škôd, a to z dôvodu, že klienti nemali poistené živelné riziká, ktoré kryjú práve takéto škody, respektíve im poistná zmluva dávnejšie zanikla z dôvodu neplatenia poistného,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Generali Poisťovne Katarína Kukurová. Podobne sa vyjadrila aj poisťovňa Kooperativa. Zamieta len nahlásené škody, ak riziko poškodenia krupobitím nebolo v rámci dojednaného poistenia kryté, a teda nevznikol nárok na poskytnutie plnenia. Aj Komunálna poisťovňa uviedla, že niekoľko poistných udalostí zamietli. Dôvodom podľa hovorcu poisťovne Dalibora Mihalkina bolo nedodržanie zmluvných podmienok alebo to, že poškodená vec nebola zahrnutá v poistnej zmluve.

Miliónové škody

Allianz-Slovenská poisťovňa v súčasnosti eviduje zhruba 2 300 škôd po krupobitiach. Celková škoda dosahuje takmer 2,5 milióna eur. Najviac poistných udalostí sa týkalo vozidiel, a to takmer 1 800 v celkovej hodnote takmer 2,2 mil. eur. „Poškodeným klientom nároky priebežne vyplácame, pokiaľ je škoda väčšia, alebo klient nesúhlasí s navrhovaným poistným plnením, robíme doobhliadky škôd. Neevidujeme zamietnuté škody,“ povedala pre agentúru SITA špecialistka odboru firemnej komunikácie v poisťovni Allianz Helena Kanderková. Kooperativa eviduje zatiaľ približne 1 650 škôd, pričom vybavených škôd eviduje zhruba stovku. Podľa aktuálneho stavu hlásených škôd predpokladá, že vyplatené poistné plnenie spolu presiahne 2,4 mil. eur.

Poisťovňa Generali zaznamenala v súvislosti s ľadovcom zatiaľ viac ako 930 škôd v celkovej hodnote takmer 1,3 mil. eur. „Do dnešného dňa sme vyplatili približne každú desiatu poistnú udalosť,“ doplnila Kukurová. Zároveň dodala, že aktívne pracujú na likvidácii ďalších poistných udalostí. Nárast v počte nahlásených škodových udalostí eviduje aj poisťovňa Union. „Všetky poškodenia na vozidlách klientov, ktoré vznikli v súvislosti s krupobitím uznávame. Zatiaľ sme nerealizovali žiadne zamietnutie,“ povedal pre agentúru SITA hovorca poisťovne Union Matej Neumann. Komunálna poisťovňa eviduje nahlásených viac ako 900 škôd s predpokladanou výškou poistného plnenia takmer 1,3 mil. eur.

Treba poznať svoju poistku

Poistenie domácnosti a nehnuteľnosti je v prípade škôd, ktoré napáchajú búrky, podľa vyjadrení poisťovne Generali nevyhnutnosťou. Dôležité je mať poistené živelné riziká, a to vrátane víchrice a krupobitia. Škody na budovách sa kryjú z poistenia nehnuteľnosti, škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch, či oblečení zasa z poistenia domácnosti. Ak voda či vietor poškodia auto, tieto škody poisťovňa preplatí z havarijného poistenia, dôležité je však mať aj v tomto prípade poistené živelné riziko.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Allianz Slovenská poisťovňaGenerali PoisťovňaKomunálna poisťovňaUnion poisťovňa