Poisťovne vlani preplatili škody za stovky miliónov eur, Slováci sa okrem pandémie potýkali aj s kalamitami

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Poistenie, poistka
Foto: ilustračné, Getty images

Svet už druhý rok trápi pandémia, s ktorou sa spája aj obmedzenie pohybu a cestovania. No aj napriek tomu komerčné poisťovne na Slovensku v minulom roku riešili početné škodové udalosti.

Kým niekde dominovali plnenia za poistenie áut, či zo životných poistiek, inde to boli škody na majetku. Slováci sa vlani potýkali aj so záplavami či víchricami a zo svojich poistení nahlasovali viacero škôd.

Pandémia ovplyvnila aj mobilitu ľudí

Za celý rok 2021 nahlásili klienti Allianzu viac ako 189-tisíc škôd za vyše 213 mil. eur, pričom takmer dve tretiny tvorili plnenia za poistné udalosti z havarijného a povinného zmluvného poistenia (PZP). Poisťovňa Kooperativa vlani evidovala pokles počtu aj plnení poistných udalostí v oblasti poistenia automobilov, výraznejší v PZP.

„Dôvodom poklesu v prvej polovici roka bolo zníženie mobility predovšetkým z dôvodu zavedenia opatrení v dôsledku pandémie. Počet škodových udalostí však začal narastať v druhej polovici uplynulého roka následkom uvoľnenia opatrení COVID-19,“ povedala pre agentúru SITA hovorkyňa poisťovne Kooperativa Silvia Nosková Illášová.

Podľa Generali došlo k nárastu škodovosti

Opačný vývoj v oblasti áut zaznamenala poisťovňa Generali. V segmente motorových vozidiel spoločnosť evidovala 43 544 poistných udalostí pri medziročnom raste o 9 %.

„Tento nárast škodovosti bol zapríčinený pravdepodobne vplyvom uvoľnenia opatrení v súvislosti s pandémiou a postupného návratu vodičov na cesty,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Generali Katarína Ondra. Celkovo evidovala spolu približne 103-tisíc poistných udalostí v hodnote viac ako 112,5 mil. eur.

Uniqa zaznamenali dva opačné trendy

Celkový počet nahlásených škôd za rok 2021 bol v poisťovni Uniqa 79 870 pri miernom medziročnom poklese. Vlani preplatila škody celkovo vo výške takmer 110 mil. eur. V neživotnom poistení dominovali škody z poistenia vozidiel.

„V tejto oblasti sme zaznamenali dva opačné trendy – jednak to bola rastúca inflácia, ktorá ovplyvňuje cenu náhradných dielov a cena práce, ktorá je zasa čiastočne spomalená vplyvom nižšej intenzity dopravy v dôsledku pandémie,“ skonštatovala hovorkyňa Uniqa Beata Lipšicová.

Vývoj ovplyvnili aj prírodné katastrofy

V poistení majetku a zodpovednosti zaznamenala poisťovňa Kooperativa nárast škôd, pričom medzi najvýznamnejšie skutočnosti, ktoré ovplyvnili tento vývoj, boli aj prírodné katastrofy, ako napríklad povodeň a záplavy v máji, silný vietor a krupobitie v júni, krupobitie v júli a silný vietor, krupobitie a povodeň v auguste 2021.

Za rok 2021 nahlásili klienti Allianzu viac ako 33-tisíc škôd na svojich domoch, bytoch a ďalšom privátnom majetku v celkovej výške 13,3 mil. eur, z toho 6 635 škôd za viac ako dva milióny eur spôsobili prírodné živly. Poisťovňa Generali evidovala škody spôsobené živlami za zhruba 14 mil. eur.

Dominovali poistné udalosti v dôsledku úmrtia

Spoločnosť Generali evidovala najviac poistných udalostí, a to 40 %, zo životného poistenia. Kooperativa v životnom poistení mala medziročne hlásených viac poistných udalostí, avšak mierne poklesla suma plnení poistných udalostí.

„Dominovali poistné udalosti v dôsledku úmrtia, čo kopíruje aktuálnu pandemickú situáciu,“ doplnila Silvia Nosková Illášová. Škody za úrazy a choroby boli v Allianzi v celkovej hodnote 28,6 mil. eur, z toho viac ako 3,3 mil. eur vyplatili za poistné udalosti súvisiace s ochorením COVID-19, pričom viac ako 90 % z tejto sumy tvorili úmrtia.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Beata LipšicováKatarína OndraSilvia Nosková Illášová
Firmy a inštitúcie Allianz - Slovenská poisťovňaGenerali PoisťovňaKooperativaPoisťovňa Uniqa