Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vyšetrovanie
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Ilustračné foto pixabay.com
18. 04. 2019 10:46 Aktuality od voFinanciach.skSITA

Poplatky sú v bankách najviac diskutovanou témou zo strany klientov

Národná banka Slovenska udelila v minulom roku dve sankcie, zároveň vykonala dohľad na mieste v troch bankách.

Národná banka Slovenska (NBS) eviduje každoročne sťažnosti spotrebiteľov na subjekty finančného trhu a sťažnostiam sa nevyhnú ani bankové domy. V minulom roku centrálna banka prijala od spotrebiteľov takmer dvetisíc rôznych podaní, pričom zhruba 27-percentný podiel tvorili podnety na banky. Sťažnosti sa týkali hlavne poplatkov súvisiacich s úvermi na bývanie a spotrebiteľskými úvermi. Podnety smerovali aj na kartové a platobné transakcie. NBS udelila aj sankcie, a to VÚB banke a Prima banke. Zároveň vykonala dohľad v troch bankách.

Sankcie z čias splátkovky a Sberbank

Sankcia pre VÚB sa týkala ešte spoločnosti Consumer Finance Holding, keďže banka sa stala jej právnym nástupcom. Rozhodnutie centrálna banka vydala na základe kontroly z roku 2015 vo vtedajšej firme Consumer Finance Holding. „Týkalo sa to len určitého obdobia v mesiacoch september a október. To už je však bezpredmetné, nakoľko už samotná firma Consumer Finance Holding v čase svojej existencie zjednala nápravu a s účinnosťou od 1. januára 2018 zanikla, rozdelením a následným zlúčením časti spoločnosti s VÚB bankou,“ vysvetlil pre agentúru SITA PR manažér VÚB banky Dominik Miša.

Sankcia pre Prima banku súvisela ešte s bývalou Sberbank Slovensko, ktorú Prima banka odkúpila. Sberbank podľa NBS na konci roka 2016 neinformovala dopredu vyše päťtisíc svojich klientov o tom, ako mení obchodné podmienky. Ak si klienti Sberbank sami nenaštudovali nové podmienky, nezistili, že banka zrušila výbery hotovosti z termínovaných vkladov, bežných účtov aj vkladných knižiek vedených v cudzej mene.

Dohľady na mieste v troch bankách

Národná banka vlani ukončila tzv. dohľad na mieste v troch bankách, a to v Slovenskej sporiteľni, Poštovej banke a Tatra banke, ktorý sa začal ešte v roku 2017. V týchto prípadoch centrálna banka sankcie neuložila. V Slovenskej sporiteľni preverovali všetky typy retailových úverov, zamerali sa predovšetkým na ochranu spotrebiteľa, plnenie regulačných a legislatívnych požiadaviek. „V banke sme následne urobili niekoľko zmien, ďalšie implementujeme postupne, ako vznikajú odporúčania a regulácie NBS,“ povedala pre agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

Dohľad na mieste v Poštovej banke bol zameraný najmä na poskytovanie spotrebiteľských úverov a úverov na bývanie. „Banka prijala opatrenia na zlepšenie poskytovania svojich služieb,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková. V Tatra banke vykonávala NBS dohľad so zameraním na odštepný závod Raiffeisen banka, a to pre oblasť poskytovania spotrebných úverov. Aj v tomto prípade banka prijala postačujúce opatrenia a nezrovnalosti odstránila.

Banky sa sťažnosťami zaoberajú

Banky sa podľa ich vyjadrení snažia vyhodnocovať sťažnosti klientov hneď a podrobne. „Ak zistíme pochybenie na našej strane, situáciu čo najskôr napravíme a klientovi sa ospravedlníme. Ich podnety nám slúžia aj pri vytváraní či pri zmenách bankových produktov a služieb. V prípade, že zamestnanci postupovali správne, snažíme sa vždy klientovi vysvetliť a zdôvodniť náš postup,“ uviedla Cesnaková. VÚB banka ak príde v procese riešenia reklamácie na nejaký problém, tak hneď prijíma opatrenia, aby sa to už neopakovalo.

Sťažnosti a reklamácie Poštová banka rieši v súlade s reklamačným poriadkom banky a prijatými vnútornými predpismi. Aj Poštová banka v prípade, že je reklamácia alebo sťažnosť opodstatnená, snaží sa prijať také opatrenia, aby podobným situáciám v budúcnosti predišla. Tatra banka sa podľa jej vyjadrení zaoberá všetkými podnetmi svojich klientov, nielen podnetmi adresovanými centrálnej banke. „Podnety klientov sú vždy riadne preverené nezávislým útvarom banky,“ doplnila Žiaranová.

Odporúčané články

Nepodceňujte cestovné poistenie na dovolenke v zahraničí Zisk banky Citigroup v druhom kvartáli medziročne stúpol o 7 %

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z financií raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Čaputová nepôjde na Dúhový Pride ani na pochod Hrdí na rodinu, ale snahy oboch komunít rešpektuje Hanby Bratislavy: Schátranú nemocnicu v Starom Meste obnovujú za státisíce eur Exprezident by mal poberať výhody len z jednej funkcie, podľa OĽaNO je to neférové voči Slovákom Výdatné raňajky, večera o ôsmej, ale aj niečo na dobrú noc. Kedy a čo jedia cyklisti na Tour de France? Obžalovaný podnikateľ Marian K. sa na pojednávaní o miliónových zmenkách nezúčastní

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X