Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
PC, počítač, mobil
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Ilustračné foto. pexels.com
16. 02. 2017 8:08 Spotrebiteľ od voFinanciach.skMarián Sejka

PORADŇA: Ako riešiť problém s finančnou službou

Bez ohľadu na charakter finančnej služby vždy existuje spôsob, ako môžete žiadať o nápravu. 

Pri riešení konkrétneho problému je však dobré dodržať postupnosť jednotlivých krokov.
1. Identifikácia a analýza problému
Problém čo najpresnejšie pomenujte a zistite jeho príčinu. Pomenujte si čo chcete dosiahnuť. Ak sa budete sťažovať, musíte uviesť s čím ste nespokojný a akú nápravu chcete dosiahnuť.
2. Komunikácia s poskytovateľom služby
Kontaktujte spoločnosť, ktorá vám poskytla finančnú službu. Opíšte vec s ktorou ste nespokojný a poskytnite aj svoj pohľad na jej možné riešenie. V závislosti od možností spoločnosti komunikujte písomne (poštou, e-mailom) alebo ústne (návšteva pobočky, telefonicky cez linku pre klientov). Tento proces zbytočne neodkladajte. Ak sa sťažujete na kvalitu alebo správnosť poskytnutých služieb, finančná inštitúcia je povinná sa zaoberať vašou sťažnosťou a vyjadriť sa k nej. 

Od podania sťažnosti je potrebné odlíšiť situáciu, keď nedokážete plniť to, k čomu ste sa zaviazali v zmluve (napr. splácať úver). Vtedy neváhajte v dostatočnom predstihu písomne kontaktovať poskytovateľa služby. Informujte ho o dočasnej neschopnosti splácať, požiadajte o možnosť odkladu splátok, príp. o zníženie ich výšky.
3. Kontaktovanie orgánu mimosúdneho riešenia sporu, príp. orgánu dohľadu, profesijného združenia, spotrebiteľského združenia
Ak nie ste spokojný s vybavením sťažnosti finančnou inštitúciou, obráťte sa na orgán, ktorý by vám mohol pomôcť dosiahnuť nápravu. Máte niekoľko možností. Môžete riešiť problém prostredníctvom nestranných mimosúdnych orgánov, ktoré zabezpečia komunikáciu medzi vami a spoločnosťou. Môžete sa tiež s podaním obrátiť na Národnú banku Slovenska alebo iný príslušný orgán dohľadu. Ak je poskytovateľ služby členom profesijného združenia a zaviazal sa dodržiavať etický kódex, môžete podať sťažnosť aj na takéto združenie.
4. Riešenie sporu súdnou cestou
K riešeniu vášho sporu prostredníctvom súdu siahnite v prípade, ak zlyhajú všetky predchádzajúce možnosti.

Prehľad subjektov, ktoré vám môžu pomôcť pri riešení konkrétnych spotrebiteľských problémov môžete nájsť TU a informácie ako riešiť cezhraničný spor TU.

Článok vznikol na základe obsahovej spolupráce portálu voFinanciach.sk a Národnej banky Slovenska.

Odporúčané články

Najvyššie nároky Slováci kladú na služby v oblasti financií Banky už tretíkrát zaslali finančnej správe dáta o zahraničných účtoch

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z financií raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Štart Sagana, Vivianiho a Kruijswijka v Holandsku bol ohrozený, ich lietadlo muselo núdzovo pristáť Miera nezamestnanosti zostala pod hranicou päť percent, podľa Richtera nenastáva kríza Aktualizované: Pellegrini údajne plánuje odísť zo Smeru, na kandidátke nechce Fica, Gašpara ani Blahu Beňová pochybuje o kontaktoch Mariana K. na politikov, progresívcov komunikácia z Threemy neprekvapila Smer-SD sa po vražde Kuciaka neuchádzal o podporu kotlebovcov, pracoval len s dvomi variantmi

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X