Poštová banka v roku 2018 so zlepšením hospodárenia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Poštová banka
Ilustračné foto. Poštová banka

Spoločnosti sa obchodne darilo, keď zaznamenala rekordný medziročný nárast spotrebných úverov.

Poštová banka za rok 2018 očakáva zlepšenie hospodárskych výsledkov v medziročnom porovnaní. Už za deväť mesiacov evidovala medziročný nárast zisku o 39,9 % na 45,4 mil. eur. Spoločnosti sa obchodne darilo, keď zaznamenala rekordný medziročný nárast spotrebných úverov. „Dosiahla nový míľnik, keď poskytla celkovo už miliardu retailových úverov,“ povedala hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

Rast zisku podľa Žáčkovej potvrdzuje, že investície do nových projektov a produktov, rozširovanie a modernizácia pobočkovej siete, boli tým správnym krokom. Banka zaznamenala nižšie náklady na poplatky a provízie rovnako ako vyššie personálne náklady, čo je dôsledkom zmien obchodného modelu so Slovenskou poštou. Lepšie hospodárske výsledky ovplyvnila aj nižšia čistá tvorba opravných položiek a rezerv.

Noví klienti sú mladší

„Už poldruha roka banka úspešne omladzuje svoju cieľovú klientelu, svojho nového klienta omladila oproti svojej klientskej báze o 13 rokov,“ skonštatovala Žáčková. Svoj biznis stavia skupina Poštovej banky na troch pilieroch. Prvým je tradičné bankovníctvo. Druhým pilierom je digitálna časť skupiny, a to banka 365. Tretím pilierom sa stal splátkový predaj. Do skupiny Poštovej banky pribudla v roku 2018 spoločnosť Amico Finance. „Vstup do splátkového predaja je ďalším krokom na posilnenie postavenia Poštovej banky na trhu a otvorenie si dôležitej brány pre akvizíciu nových klientov,“ uviedla Žáčková.

V roku 2019 chce skupina pokračovať v investíciách do rozvoja nových produktov a modernizácie informačných systémov, správne cielenej a kreatívnej marketingovej komunikácie, ako aj do modernizácie distribučnej siete.

Banka chce zlepšovať svoju sieť

Prioritou zostáva rozširovanie a skvalitňovanie pobočkovej, poštovej a bankomatovej siete. Na hospodárenie skupiny bude vplývať vývoj úrokových sadzieb na trhu, ako aj už prijaté legislatívne zmeny, ako je napríklad dodatočná daň v poistnom sektore, náklady banky zvýšia aj povinné cestovné poukazy pre zamestnancov.

Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993. Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska. Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 skupina J&T vlastní majoritu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Poštová banka