Poštová poisťovňa zvýšila vlani zisk o 23 %

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Peniaze, euro, mince
ilustračné foto. pixabay.com

Dosiahnutý zisk je podľa vyjadrení firmy jeden z najvyšších v rámci histórie spoločnosti.

Rok 2017 bol pre Poštovú poisťovňu úspešný najmä z pohľadu nárastu hospodárskeho výsledku po zdanení. Medziročne sa zisk spoločnosti zvýšil o 23 % a dosiahol hodnotu 2,3 mil. eur. To je podľa vyjadrení spoločnosti historicky druhý najlepší hospodársky výsledok od roku 2008, keď sa poisťovňa stala členom skupiny Poštovej banky.

Hospodárenie spoločnosti za minulý rok ovplyvnil najmä celkový rast výnosov z hrubého predpísaného poistného o 9 %, a to pri produktoch životného poistenia aj neživotného poistenia. Pod hospodárenie sa podpísal aj rast nákladov na poistné plnenia vrátane zmien technických rezerv o 14 %. Administratívne náklady poklesli o 2 %.

Vlastné imanie sa zvýšilo

Predpísané poistné bolo v minulom roku v objeme 14,3 mil. eur. Z toho poistné za životné poistenie predstavovalo sumu 12,5 mil. eur a poistné za neživotné poistenie 1,8 mil. eur. Náklady na poistné plnenia po zohľadnení zmeny technických rezerv a regresov predstavovali 0,4 mil. eur v neživotnom poistení a 5,7 mil. eur v životnom poistení. Bilančná suma bola na konci decembra vo výške 34,7 mil. eur, vlastné imanie sa zvýšilo na 15,9 mil. eur.

Na strane finančných výnosov pokračoval podľa vyjadrení firmy vplyv negatívnych externých javov. Trhové úrokové sadzby sa aj počas roka 2017 naďalej udržiavali na nízkych hodnotách. Tým podľa vyjadrení firmy negatívne vplývali na výnosy z finančného umiestnenia poisťovne a na zvyšovanie odhadu súčasnej hodnoty technických rezerv v životnom poistení.

Podporiť chce rozvoj predaja

Hospodárska a finančná situácia poisťovne v tomto roku bude závisieť od plnenia obchodnej stratégie, ktorá bola upravená, zohľadňujúc stratégiu rozvoja skupiny Poštovej banky. Štruktúra portfólia produktov a optimalizácia procesov by mali podporiť ďalší dynamický rast poisťovne. Poisťovňa plánuje ďalej podporiť rozvoj predaja prostredníctvom existujúcich predajných sietí s dôrazom na kvalitu predaja a zvýšenie úrovne služieb klientom.

Rok 2018 a nasledujúce roky poznačí podľa vyjadrení poisťovne nový účtovný štandard. Okrem toho očakáva spoločnosť aj dodatočnú domácu reguláciu. Z programového vyhlásenia vlády možno podľa vyjadrení poisťovne vyčítať zámery v oblasti nákladov na finančné sprostredkovanie a v oblasti ochrany klientov poisťovní, pričom zvlášť významný vplyv na poistný trh sa očakáva v prípade zavedenia dane z poistenia.

O spoločnosti

Značka Poštovej poisťovne vznikla zápisom do Obchodného registra SR 18. mája 2015. Avšak od októbra 1995 do polovice júna 2008 pôsobila pod názvom Poisťovňa Tatra. V máji 2008 získala 100-percentný podiel akcií poisťovne Poštová banka. Od 14. júna 2008 zmenila Poisťovňa Tatra obchodné meno na Poisťovňa Poštovej banky. Začiatkom roka 2015 Poštová banka a Slovenská pošta informovali, že preberajú nad poisťovňou spoločnú kontrolu a meno sa zmenilo na Poštovú poisťovňu.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia