Prieskum: Internetové nákupy prekonali počas karantény všetky ostatné spôsoby míňania peňazí

online nakupovanie
Foto: ilustračné, Getty images

Internetové nákupy prekonali v období karantény všetky ostatné spôsoby utrácania peňazí. Nadpolovičná väčšina európskych spotrebiteľov uviedla, že na internete nakupujú viac ako predtým.

Aj poskytovatelia virtuálnych zážitkov, ako sú lekcie fitness, sledovanie TV a filmov alebo internetové vzdelávacie kurzy, zaznamenali počas obmedzenia pohybu rekordné počty predplatiteľov. Svoje výdavky za virtuálne zážitky zvýšil približne každý tretí Európan. Vyplýva to z prieskumu medzi európskymi spotrebiteľmi spoločnosti Mastercard.

Nové zručnosti

Čas, ktorý ľudia po celej Európe trávia v súčasnosti doma, vnímajú aj ako príležitosť získať za pomoci online kurzov nové zručnosti. Takmer dve pätiny respondentov začali využívať online bankovníctvo, viac ako štvrtina sa učí ako dbať o svoje zdravie a objednávať si lieky online a takmer tretina sa s pomocou internetových kurzov učí variť.

Každý desiaty človek sa podľa prieskumu učí programovať, sedem percent využíva internet na výuku hry na hudobný nástroj a 14 % respondentov si dokonca našlo online kurz kaderníctva.

Vyhľadávanie zliav

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že nákupné správanie na internete do značnej miery kopíruje správanie v reálnom svete. Štyri pätiny tých, ktorí v kamenných obchodoch vyhľadávajú zľavové akcie, sú ochotní tráviť hodiny hľadaním najvýhodnejších ponúk aj na internete.

Dve tretiny tých, ktorí v reálnom svete tovar viac prezerajú vo výkladoch, ako nakupujú, uviedli, že si pravidelne zhotovujú zoznamy prianí, hoci nie vždy tovar na nich skutočne kúpia. Polovica z nakupujúcich uviedla, že na internete zostávajú verní značkám z kamenných obchodov.

Obavy z podvodu

Výrazná väčšina, a to 87 % opýtaných, uviedla, že si dáva pozor na to, čo a kde na internete nakupuje a 65 % uviedlo, že majú obavy z toho, že sa stanú obeťami internetového podvodu.

V snahe o čo najvyššiu mieru bezpečnosti pri nakupovaní online sa štyri pätiny európskych spotrebiteľov obracia radšej na im známych predajcov, 80 % kontroluje skúsenosti predchádzajúcich zákazníkov a tretina nového alebo neznámeho predajcu pred nákupom kontaktuje.

O prieskume

Na vykonanie online prieskumu medzi 12 500 respondentami využila spoločnosť Mastercard externého dodávateľa, nezávislú spoločnosť Fly research. Prieskum sa uskutočnil medzi 4. a 11. májom 2020 v pätnástich krajinách. Respondenti boli zástupcovia oboch pohlaví všetkých vekových kategórií nad 18 rokov.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie MasterCard