Slováci najčastejšie menia banku, keď zvýši poplatky

Karty
Ilustračné foto. pixabay.com

Klienti svoje banky hodnotia väcsinou pozitívne, ale zmena poplatkov ich hnevá. Až 51,1 percenta slovenských respondentov z celkových odpovedi považuje za najhlavnejší dôvod zmeny svojej banky výšku jednotlivých poplatkov.

O niečo menej dôležitým faktorom zmeny banky je samotná cena za vedenie účtu, teda 46,5 percenta, nasleduje úroveň elektronických produktov, ktorá je dôležitá pre 29,8 percenta opýtaných. Vyplýva to z prieskumu Fio banky.

Fio prieskum1.jpg

Takmer 35 % slovenských respondentov z prieskumu sa zväčša orientuje v poplatkoch svojej banky. Dvadsaťšesť percent opýtaných však uvádza, ze by privítali jednoduchší cenník svojej banky bez prekvapení. Iba menej ako pätina respondentov tvrdí, že využívajú služby svojej banky bez poplatkov.

Fio prieskum2.jpg

Zdražovanie zo strany bánk je momentálne na Slovensku aktuálna téma, keďže svoje cenníky upravilo smerom hore hneď niekoľko finančných inštitúcií. Zároveň je možné, že tí klienti, ktorí využívajú účet zadarmo, pri splnení určitých podmienok, sa teraz dostanú do ťažkostí s ich plnením, a teda stratia nárok mať účet bez poplatkov.

„Z prieskumu je zrejme, ze klienti sú pripravení reagovať na zvyšovanie poplatkov svojej banky a skupina tých, ktorí budú hľadať spôsob, ako ušetriť, bude rásť,“ povedal hovorca Fio banky Ján Franek.

Rast online služieb

Najväčšia časť Slovákov, teda 75,3 percenta, uvádza, ze chce šetriť čas a peniaze a využíva pre bežné transakcie výlučne internetbanking, resp. smartbanking. Tento trend je ešte posilnený pocitom bezpečia v čase pandémie. Tradičný spôsob bankovania, a to návštevu pobočky, preferuje už len 20,9 percenta respondentov.

Vývoj podľa Franeka dlhodobo smeruje k tomu, aby klient mohol vyriešiť bez návštevy pobočky takmer všetko. „Môžeme očakávať, že súčasná situácia vývoj elektronických produktov na strane bánk urýchli,“ dopĺňa Franek.

Teraz, keď ľudia tráva viac času doma, logicky využívajú všetky možnosti ako z pohodlia domova vybaviť čo najviac. To sa týka, samozrejme, aj finančných produktov či už ide o ich spravovanie alebo zakladanie nových zmlúv. „V súvislosti s núdzovým stavom sme zaregistrovali nárast on-line žiadostí o účty bez poplatkov. V prvom týždni po jeho vyhlásení vzrástol na dvojnásobok priemeru zo začiatku tohto roka,“ dodáva Ján Franek.

Väčšina má jednu banku

Takmer 71 % opýtaných sa vyjadrilo, že využívajú služby len jednej banky, 23,3 percenta využíva dve banky súčasne, tri a viac bánk uviedlo 6,1 percenta respondentov.

Bežný účet je produktom, ktorý využíva 98 % z opýtaných na Slovensku. Nasleduje sporiaci účet, ktorý ma 50,3 percenta a kreditnú kartu uviedlo 44,4 percenta ľudí. Povolene prečerpanie bežného účtu má 29,4 percenta, spotrebný úver 20,1 percenta a hypotéku 21,1 percenta respondentov.

V prieskume odpovedalo 507 respondentov zo Slovenskej republiky vo veku od 16 do 65 rokov, zastúpenie krajov bolo rovnomerné. Hlavná časť respondentov boli pracujúci na plný úväzok. Prieskum pre Fio banku uskutočnila Mafra Slovakia.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Firmy a inštitúcie Fio banka