Väčšina Slovákov platí v obchode platobnou kartou

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Platobný terminál, karty
ilustračné foto. stockimages/FreeDigitalPhotos.net

Bezhotovostne niekedy platí 88 % Slovákov, stále viac obľubujú  bezkontaktné karty.

Prevažná väčšina Slovákov používa na platenie pri nákupoch platobnú kartu. Bezhotovostne niekedy platí 88 % z nich. Stále viac obľubujú najmä bezkontaktné karty. Zatiaľ čo v roku 2015 ich vlastnilo 48 % Slovákov, v roku 2016 vlastnilo a využívalo bezkontaktnú kartu už 68 % ľudí. Tradičnú platobnú kartu, teda kartu bez možnosti bezkontaktnej platby, používal každý piaty Slovák. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MasterCard.

O prieskume

Prieskum v novembri 2016 uskutočnila prieskumná agentúra GfK Czech na reprezentatívnej vzorke 1 500 respondentov internetovej populácie.

„Stále narastajúca obľúbenosť bezkontaktných kariet medzi zákazníkmi vyplýva z ich početných výhod oproti tradičným kartám alebo hotovosti. Okrem toho, že značne zrýchľujú proces platenia pri pokladni, nemusia zákazníci pri bezkontaktnej platbe kartu vôbec dávať z ruky,“  hovorí Josef Machala, MasterCard Rewards Program Leader.
Sú aj takí, čo kartu nepoužívajú vôbec
Platobnú kartu nevyužíva 15 % Slovákov, z toho 7 % ju nevlastní vôbec. Najčastejšie pritom ľudia uvádzajú, že necítia potrebu kartou platiť, pretože im platba v hotovosti nevadí a považujú ju za prirodzenú.

Počet opýtaných, ktorí karty nepoužívajú, je vyšší medzi mladými respondentmi, ktorí zatiaľ nemajú viac vlastných prostriedkov a obyvateľmi menších sídiel, kde je podľa MasterCardu zrejme menej príležitostí na ich používanie.
Ľudia platia kartou aj menšie sumy
Zatiaľ čo predtým ľudia platili kartou najmä za väčšie nákupy, v posledných rokoch stále viac zákazníkov uhrádza bezhotovostne aj menšie sumy. Štyria z piatich používateľov kariet, resp. 80 % už v kamenných predajniach platia kartou bez ohľadu na veľkosť nákupu. To je o niečo viac ako v roku 2015, vtedy to bolo 77 % respondentov.

Len za väčšie nákupy platí stále kartou 9 % ľudí. Hranica veľkého nákupu je pritom pre väčšinu respondentov 50 eur, podobne ako v roku 2015.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Mastercard