Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Dohoda, pobočka, podpis, zmluva, úver
Ilustračné foto. Thinkstock
25. 02. 2018 9:00 Aktuality od voFinanciach.skSITA

Výhody finančných produktov pozná veľmi dobre len 5 % Slovákov

Rozhodujúcim kritériom pri výbere konkrétneho finančného produktu pre klientov je to, koľko ich to bude stáť.

Takmer 20 % Slovákov výhody finančných produktov vôbec nepozná a ďalších viac ako 40 % ich pozná len čiastočne. Pomerne dobre ich pozná asi tretina a veľmi dobre len 5 % opýtaných. “Tí, čo o benefitoch vedia a poznajú ich, aj ich nejakým spôsobom využívajú. Zhruba tretina z nich vždy, keď je to možné, ďalšia tretina ich využíva aspoň niekedy,“ dopĺňa analytik spotrebiteľského financovania spoločnosti Home Credit Roman Müller.

Slováci takto najčastejšie využívajú vedenie účtu zadarmo. Pre spoločnosť Home Credit to zistil prieskum agentúry STEM/MARK z februára tohto roka na reprezentatívnej vzorke 510 respondentov.

Najdôležitejšia je pre klientov cena

Klientov zaujíma predovšetkým cena produktu, nie pridaná hodnota. Cenové kritérium pri výbere finančného produktu zohľadňuje deväť z desiatich Slovákov. Podobne dôležitú rolu zohráva taktiež osobná skúsenosť. “Ako ďalšie veľmi podstatné faktory sa ukázali aj stabilita a dôvera v poskytovateľa. Taktiež to boli aj kritériá ako zrozumiteľnosť produktu, možnosť jeho nastavenia priamo na mieru či postrehy iných zákazníkov. Na druhej strane nám prieskum ukázal, že reklama na nejaký finančný produkt v prípade Slovákov až tak nezaberá. Pri výbere zaváži len u necelých 30 % ľudí,” uviedol Müller.

Keď už sa ľudia rozhodujú pre nejakú pôžičku, kartu, či sporenie, informácie získavajú z rôznych zdrojov. Skoro polovica Slovákov hľadá dôležité informácie na webových stránkach finančných spoločností. Štyria z desiatich sa spoliehajú na rady priateľov alebo kolegov a približne tretina ľudí sa drží odporúčaní finančných poradcov. Ďalší hľadajú informácie na diskusných fórach a špecializovaných finančných portáloch alebo aj na sociálnych sieťach.

Poteší zrozumiteľnosť a rýchlosť

Podľa Müllera zaváži aj osobná skúsenosť po návšteve banky, nebankovej spoločnosti či poisťovne. “Respondentov po svojej poslednej osobnej skúsenosti v pobočke finančnej inštitúcie najviac potešila zrozumiteľnosť informácií, následne to boli rýchlosť a flexibilita pri jednaní. Ďalej si veľmi cenili osobný prístup, ochotu a ústretovosť pracovníkov,“ povedal Müller. Na druhej strane, ak zaregistrovali nejaké negatíva, tak išlo predovšetkým o to, že nedostali dostatok informácií. Sťažovali sa aj na zlú komunikáciu, dlhú dobu vybavovania, neochotu alebo celkovo neboli spokojní s poskytnutým produktom.

Odporúčané články

Najvyššie nároky Slováci kladú na služby v oblasti financií Banky už tretíkrát zaslali finančnej správe dáta o zahraničných účtoch

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom z financií raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Štart Sagana, Vivianiho a Kruijswijka v Holandsku bol ohrozený, ich lietadlo muselo núdzovo pristáť Miera nezamestnanosti zostala pod hranicou päť percent, podľa Richtera nenastáva kríza Aktualizované: Pellegrini údajne plánuje odísť zo Smeru, na kandidátke nechce Fica, Gašpara ani Blahu Beňová pochybuje o kontaktoch Mariana K. na politikov, progresívcov komunikácia z Threemy neprekvapila Smer-SD sa po vražde Kuciaka neuchádzal o podporu kotlebovcov, pracoval len s dvomi variantmi

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X