Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Volkswagen
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, SITA/AP.

Volkswagen chce do roku 2025 zvýšiť svoju celosvetovú produktivitu o 30 percent

BRATISLAVA 19. novembra (WebNoviny.sk) – Značka Volkswagen plánuje svojou výrobnou stratégiou TRANSFORM.TOGETHER do roku 2025 zvýšiť produktivitu na celom svete o 30 percent v porovnaní s rokom 2018.

Tým významne prispeje k dosiahnutiu cieľov v oblasti rastu výnosov o viac ako šesť percent pre značku Volkswagen. Konštatoval to na brífingu pri predstavení spomínanej stratégie člen predstavenstva pre produkciu a logistiku značky Volkswagen Andreas Tostmann, ktorý je zároveň aj predsedom Dozornej rady spoločnosti Volkswagen Slovakia.

Dodal, že čo sa týka slovenského závodu, ten je vzorom pre ostatné závody spoločnosti a bude aj naďalej podporovať kultúru zlepšovania svojej produktivity.

Stratégia TRANSFORM.TOGETHER

Nová stratégia spoločnosti Volkswagen TRANSFORM.TOGETHER definuje v ôsmich kľúčových oblastiach (produktivita, tím budúcnosti, procesy a produkty bez dodatočných opráv, udržateľné štruktúry, stabilný proces zákazníckych objednávok, excelentné nábehy, nízkonákladové fabriky budúcnosti, Think Blue. Factory) mantinely pre trvalo udržateľné zabezpečenie efektivity a produktivity.

„V porovnaní s našou konkurenciou sa značka Volkswagen s ohľadom na manažment nákladov momentálne nachádza niekde uprostred, čo sťažuje investície. Naše procesy a štruktúry sú príliš komplexné. Aj pri štandardizácii v celosvetovom koncerne máme ešte rezervy. Preto teraz zavádzame jednotné štruktúry do všetkých závodov, ako aj jednotné a porovnateľné ukazovatele. V samotnej oblasti výroby máme potenciál efektivity spolu 2,6 miliardy eur v roku 2025,“ ozrejmil Tostmann.

Optimalizácia procesov

„V oblasti produktivity chceme patriť k tým najlepším. Musíme dosiahnuť konkurencieschopné výnosy, aby sme mohli realizovať dôležité investície a zabezpečili tak pracovné miesta aj do budúcnosti. V Bratislave sa zamestnanci spoločnosti sústredia príkladne na efektivitu a produktivitu, z čoho sa môžu učiť aj ďalšie závody,“ pokračoval Tostmann.

„Vo Volkswagen Slovakia mienime aj naďalej v súlade so stratégiou TRANSFORM.TOGETHER podporovať dlhodobo etablovanú kultúru zameranú na zvyšovanie produktivity, ako aj ergonómie,“ upresnil predseda predstavenstva Volkswagen Slovakia a člen predstavenstva pre technickú oblasť Ralf Sacht.

Optimalizácia procesov hrá pre úspech stratégie podľa predstaviteľov Volkswagenu vo všetkých oblastiach kľúčovú úlohu. Zároveň sa bude v závodoch spoločnosti znižovať komplexita.

„Závody musia byť rýchlejšie, štíhlejšie a efektívnejšie. Platí to pre fabrické náklady na vozidlo, investície do nových zariadení a produktov, ako aj pre ukazovatele produktivity. Fabrické náklady a investície optimalizujeme, napríklad opätovným používaním existujúcich zariadení a fabrických štruktúr a dôslednou štandardizáciou. Tak už dnes hodláme priniesť celosvetovo investičný potenciál vo výške 1,5 miliardy eur,“ dodal Tostmann.

Stratégia Think Blue.Factory

Ekologické ukazovatele závodov chce značka zlepšiť o 45 percent v porovnaní s referenčným rokom 2010. „Vďaka lepšej efektívnosti zdrojov, ktoré sme dosiahli stratégiou Think Blue.Factory, sa nám podarilo od roku 2010 ušetriť 130 miliónov eur. Dôležité ekologické ukazovatele boli v priemere znížené už o 30 %. Naším dlhodobým cieľom je „Zero Impact“ – neutrálna výroba z hľadiska CO2,“ doplnil Andreas Tostmann.

„Spoločne štartujeme novú éru vo výrobe osobných automobilov značky Volkswagen. Nejde o nič iné, ako o zmenu paradigiem – od spoločnosti orientovanej na produkt k spoločnosti orientovanej na proces. Rola produkcie a logistiky v značke Volkswagen bude v budúcnosti taká významná, ako ešte nikdy doteraz,“ uzavrel Andreas Tostmann.

Odporúčané články

Volkswagen Slovakia sa stal opäť najväčším platiteľom daní na Slovensku Nemecký súd prijal prvú skupinovú žalobu v emisnej kauze automobilky Volkswagen

Neprehliadnite

Boli sme na tom už všelijako, okomentoval Sólymos klesajúce preferencie Mosta-Híd Cestu na Srí Lanku radšej zvážte, zahraniční turisti môžu predstavovať pre teroristov atraktívny cieľ Ferrero aj Lavazza dostali podozrivé zásielky, vyhrážajú sa im otrávením výrobkov Na Slovensko sa dostane saharský prach, teploty budú atakovať tridsiatku a môžu padnúť rekordy Koaličná rada mala rokovať o sociálnom balíčku, stretnutie na poslednú chvíľu presunuli Hanby Bratislavy: Škaredé detaily, ktoré kazia dojem z našej najväčšej pýchy Video: Vlak s vodcom Kimom v Rusku za jazdy čistili a musel aj „cúvať“, lebo netrafili koberec Bankové trójske kone neustále útočia, kyberzločinci takto napadli státisíce ľudí

Témy

Viac k osobnosti z článku

Diskusia

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z Webnoviny.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Automobilový priemyseľ

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.