Zastúpenie slovenských potravín v obchodoch je žalostné, zlou politikou sme zlikvidovali domácich výrobcov

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
A senior couple shopping at the market with protective masks.
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Podiel domácich potravín na pultoch obchodných reťazcov okolo 70 percent by mal byť cieľom Slovenska podľa vzoru západných krajín.

Žalostný stav slovenských potravín

Informoval o tom v utorok predseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) Emil Macho s tým, že podiel slovenských potravín v obchodoch už nikdy nebude sto percent ako v minulosti, ale ani 90 či 80 percent.

„Keď sa v priebehu desiatich rokov dobrou politikou a dobrými legislatívnymi návrhmi prevrhneme cez pomyselnú hranicu 50 percent, budeme to považovať za úspech. Tak, ako sa to pokazilo za tridsať rokov, tak sa to najbližších tridsať rokov bude naprávať,“ povedal Macho.

Zlepšenie podmienok podnikania

Za súčasný žalostný stav so zastúpením slovenských potravín podľa šéfa SPPK môže politika obchodných reťazcov a vlád, pričom vidí dve možné riešenia situácie.

„Buď sa zrušia dotácie v celej Európskej únii, alebo dorovnáme podmienky na podnikanie slovenských potravinárov a poľnohospodárov. V rámci Európy jedine vtedy budeme konkurencieschopní,“ uviedol Macho.

Zahraničné obchodné reťazce by sa podľa neho mali správať tak ako vo svojich domovských krajinách.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Emil Macho
Firmy a inštitúcie SPPK Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora