Škoda Auto dodala zákazníkom v minulom roku vyše 800-tisíc áut, výsledky spred pandémie však nedosiahla

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Foto: ilustračné, ŠKODA AUTO

Škoda Autododala v minulom roku zákazníkom 878 200 automobilov. Ako informovala automobilka na výročnej tlačovej konferencii, v porovnaní s minulým rokom to predstavuje pokles o 12,6 %. Prevádzkový výsledok dosiahol 1,083 mld. eur a medziročne vzrástol o 43 %.

Rentabilita tržieb sa vyšplhala na 6,1 % a stúpla o 1,7 percentuálneho bodu. Tržby spoločnosti išli hore o 4 % na 17,743 mld. eur.

Výsledky spred pandémie už nedosiahla

Ako zdôraznil člen predstavenstva spoločnosti za oblasť financií a IT Christian Schenk, kým prvý polrok roku 2021 bol poznamenaný znovuotvorením trhov a silným dopytom, ten druhý zase výpadkom výroby spôsobeným nedostatok polovodičov.

Aj napriek dosiahnutému zlepšeniu tak Škoda Auto nedokázala dosiahnuť výsledky spred pandémie. V porovnaní s rokom 2019 totiž jej prevádzkový výsledok klesol o 35 % a tržby o 10 %.

Najvýraznejší nárast mala v Indii

Investície do hmotného majetku dosiahli v uplynulom roku 782 mil. eur a výdaje za výskum a vývoj predstavovali 825 mil. eur. Čo sa týka jednotlivých trhov, najvýraznejší nárast evidovala automobilka v Indii, kde umiestnila 22 800 vozidiel a medziročne vzrástla o takmer 109 %.

Najväčší pokles naopak evidovala v strednej Európe, a to o 9,8 % na 164 tisíc kusov. V západnej Európe bol pokles o 5,9 % na 409 tis. kusov. Najpredávanejším modelom vlaňajšieho roka bola Octavia s počtom 200 800.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie Škoda Auto