Dopady dopravných obmedzení v Bratislave môžu zmierniť aj posilnené vlaky

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Regiojet
Vlak RegioJet-u v Bratislave. Foto: SITA/Jana Birošová.

Spoločnosť RegioJet najnovšie zvýšila kapacitu troch ranných vlakov na železničnej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Už vlani pribudli nové vlakové spojenia Železničnej spoločnosti Slovensko zo Senca a z Trnavy do hlavného mesta.

Dopady súčasných dopravných obmedzení v Bratislave môže podľa Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV) zmierniť aj vlani a v súčasnosti posilnená kapacita osobných vlakov v okolí hlavného mesta.

Spoločnosť RegioJet, a. s., najnovšie od pondelka zvýšila prepravnú kapacitu troch ranných vlakových spojov na železničnej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno.

Pre zvýšený záujem ľudí o využívanie železničnej dopravy na trase Bratislava – Komárno pribudli ešte vlani v júli dve súpravy radu DB 628. „To sa v plnej miere premietlo od septembra posilnením viacerých vlakov v rannej aj poobedňajšej špičke v smere do aj z Bratislavy. Od 1. októbra 2018 bol zavedený nový ranný vlak z Dunajskej Stredy (odchod 5:53) do Bratislavy (príchod 7:02),“ informovalo ministerstvo dopravy agentúru SITA.

Foto: SITA/Jana Birošová.

Budú aj poschodové súpravy

Ďalšie a zároveň najnovšie posilnenie kapacity na trati Bratislava – Komárno od 18. februára je podľa rezortu len prirodzeným vyústením jeho úsilia, ako zlepšiť kvalitu každodenného dochádzania obyvateľov z tejto časti do hlavného mesta. Neskôr v priebehu tohto roka, predbežne v lete, je v pláne nasadenie namiesto troch ranných spojov dvojpodlažných vlakov. Jednokoľajná trať Bratislava – Komárno už neumožňuje pridanie ďalších súprav.

Pribudlo 56 nových vlakov

Ministerstvo dopravy tvrdí, že pravidelne sleduje vývoj frekvencie v jednotlivých vlakoch, vyhodnocuje obsadenosť a využívanie spojov v regionálnej železničnej doprave.

Už vlani pri letnej zmene grafikonu zaviedla Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., 56 nových vlakových spojení na najfrekventovanejších tratiach zo Senca a z Trnavy do hlavného mesta, aby ľudia nemuseli čakať v dopravných zápchach. Obmedzenia v doprave v Bratislave boli pôvodne plánované vlani na jeseň, no pre komunálne voľby boli odložené a zavedené od 15. a 18. februára.

Pezinok - vlak
Vlak Železničnej spoločnosti Slovensko. Foto: slovakrail.sk. Foto: slovakrail.sk.

Jedno z najväčších zahustení spojov

„Išlo o jedno z najvýraznejších zahustení železničnej dopravy v okolí hlavného mesta a navýšenie vlakových kilometrov, keď na linke Senec – Bratislava-Nové Mesto – Bratislava-Petržalka jazdí 29 nových vlakov, ktoré už pomáhajú odbremeniť MHD. Zároveň spájajú najväčšie sídlisko Petržalka vlakmi mimo územia Bratislavy, teda s okolitými obcami Ivanka pri Dunaji, Bernolákovo či s Pezinkom,“ pripomenul rezort dopravy.

Ďalších 27 nových vlakov premáva na úseku Trnava – Bratislava-Nové Mesto. Každý vypravený vlak má približne tristo miest na sedenie, v pracovných dňoch jazdia každých tridsať minút a v ranných špičkách aj častejšie. Na staniciach v Bratislave sú zároveň zabezpečené aj prípoje na MHD a verejnej dopravy v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.

Vlak
Vlak Železničnej spoločnosti Slovensko na Hlavnej stanici v Bratislave. Foto: zsr.sk. Foto: Ilustračné, zsr.sk.

Štúdia pre dopravný uzol Bratislava

„Zároveň veľmi dôležitá je pre nás štúdia realizovateľnosti pre dopravný uzol Bratislava, ktorá navrhne optimálne riešenia na modernizáciu železničnej dopravy na území hlavného mesta až po hranicu s Maďarskom a Rakúskom,“ uviedlo ministterstvo dopravy.

„Ukončenie štúdie je naplánované na marec a veríme, že nám ukáže správnu cestu ako na roky dopredu rozhodnúť o tom, kde a ako najlepšie prevádzkovať vlaky aj električky, aby to fungovalo čo najlepšie,“ dodal rezort dopravy.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Firmy a inštitúcie MDV Ministerstvo dopravy a výstavby SRRegioJetZSSK Železničná spoločnosť Slovensko