Gröhling spravil prvý krok k reforme školstva, niektoré učebnice si školy môžu vybrať samé

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: ilustračné, Thinkstock

Všetky ročníky základných škôl dostanú pri výbere učebníc matematiky voľnú ruku. Agentúru SITA o tom informovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR. Po otvorení trhu s učebnicami pre prvý stupeň tak ministerstvo dá peniaze aj na druhostupňové matematiky.

Ministerstvo prispeje aj na nákup jazykových učebníc aj piatakom. Ako neskôr spresnil vo svojom profile na sociálnej sieti minister školstva Branislav Gröhling (SaS), pre druhý stupeň základných škôl sa im podarilo vyčleniť 3,6 milióna eur.

Gröhling informoval, že otvorením trhu s učebnicami začiatkom júna sa to pre ministerstvo v tejto oblasti nekončí.

Matematická gramotnosť je pre žiakov nevyhnutná

„Chceme podporovať matematiku a matematickú gramotnosť, ktoré sú v tejto dobe pre žiakov nevyhnutné. Navyše výsledky našich žiakov z medzinárodného hodnotenia finančnej gramotnosti PISA nás utvrdili v tom, aby sme sa na túto oblasť zamerali ešte viac. Preto som veľmi rád, že po pilotnom otvorení trhu s učebnicami pre prvý stupeň sa nám podarilo vyčleniť ďalšie financie, ktoré môžu základné školy na druhom stupni využívať na nákup učebníc matematiky podľa svojich potrieb,“ vysvetlil.

Na začiatku júna oznámil investíciu v objeme 11,4 milióna eur na otvorený trh s učebnicami pre prvý stupeň základných škôl.

Minister plánuje zjednodušiť podmienky

Minister je presvedčený o tom, že na reformu vzdelávania sú potrebné tri kroky: kvalitné učebnice, motivovaní učitelia a inovatívny a moderný obsah a spôsob vzdelávania. Uvoľnené ruky pri výbere učebníc sú tak podľa neho prvým krokom k reforme školstva, ktorú chce dosiahnuť.

Dodal, že si je vedomý toho, že nie všetky školy sa dokážu hneď s novými možnosťami samostatne vysporiadať. Preto plánuje so svojím tímom v najbližších mesiacoch nastavovať podmienky tak, aby boli čo najjednoduchšie pre každého.

Slovenskí žiaci podali v testovaní len priemerný výkon

„Chceme ešte viac pomôcť školám, chceme im okrem možnosti výberu dať aj know-how, ako celý výber sprocesovať. Aj preto intenzívne rokujeme s predsedom Úradu pre verejné obstarávanie Miroslavom Hlivákom, aby sme pripravili čo najjednoduchší a najtransparentnejší spôsob, ako si školy, učitelia a žiaci budú môcť vyberať učebnice presne podľa svojich predstáv,“ uzavrel Gröhling.

Z výsledkov testov PISA 2018 vyplýva, že sa výsledky slovenských 15-ročných žiakov v matematike dostali na úroveň priemeru krajín Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD).

V matematickej gramotnosti slovenskí žiaci dosiahli 486 bodov, pričom priemer bol 489 bodov. Výkon bol porovnateľný s Portugalskom, Austráliou, Ruskom, Maďarskom či USA. V porovnaní s rokom 2015 bol výkon vyšší o 11 bodov. Skóre žiakov bolo porovnateľné s rokom 2012.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Branislav GröhlingMiroslav Hlivák
Firmy a inštitúcie MŠVVaŠ Ministerstvo školstva vedy výskumu a športu SROECD Organizácia pre hospodársku spoluprácu a rozvoj