Mladých vo voľbách ovplyvnil prevažne internet

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Foto: Pixabay.com

Podľa výskumnej pracovníčky Rady mládeže Slovenska Kataríny Čavojskej prezidentské voľby ukázali, že mladí chcú zmenu

V prezidentských, parlamentných či komunálnych voľbách ovplyvňuje rozhodnutia mladých internet. Vyplýva to z exkluzívneho prieskumu Rady mládeže Slovenska (RmS).

Ako agentúru SITA informovala PR manažérka RmS Nikola Tokárová, prieskum ukázal, že 45 percent mladých ľudí politické informácie na sociálnych sieťach sleduje pravidelne a 51 percent občasne. Naopak, iba päť percent mladých tvrdí, že tento typ informácií na internete vôbec nesleduje.

Mladí chcú zmenu

„Prezidentské voľby ukázali, že mladí chcú zmenu. Obaja prezidentskí kandidáti bojovali o ich priazeň aj na sociálnych sieťach. Kampaň bola veľmi intenzívna, vyvolávala vášnivé diskusie na internete,“ uviedla výskumná pracovníčka RmS Katarína Čavojská.

Prieskum takisto prezradil, že nadpriemerne sa o spoločenské dianie prostredníctvom internetu zaujímajú mladí podporovatelia strán Sloboda a Solidarita, Kresťanskodemokratické hnutie, Mostu-Híd, Smeru-SD a SNS.

Túžia po zmene spoločnosti

Rada mládeže Slovenska zároveň poukazuje, že počas prezidentskej kampane sa do popredia dostali aj otázky rovnosti mužov a žien. Pripomína, že podľa Európskeho štatistického úradu Eurostat sa ženy nezapájajú do verejného života tak ako muži.

Aktuálne má svet iba 11 prezidentiek, Európa ich má šesť. „Aj túto otázku mladí riešili v rámci rozhodovania, koho si zvoliť. Do veľkej miery však zavážil fakt, že túžia po zmene v spoločnosti, čo im vždy ponúkajú nové tváre v politike,“ podotkla Čavojská.

Prenos správ

Katarína Batková z RmS doplnila, že mládež neprijíma čokoľvek, čo sa jej objaví na monitore počítača či displeji smartfónu. „Nastavenie mladých ľudí sa nezmenilo v tom, že hľadajú komunitu, priateľstvo, dôveru. Na sociálnych sieťach fungujú často v uzavretých komunitách, kde existuje istý stupeň dôvery, členovia skupín sa navzájom poznajú zo života mimo internetu a siete sú teda iba ďalším médiom pre prenos správ,“ spresnila Batková.

Rada mládeže Slovenska združuje mimovládne organizácie, ktoré sa venujú deťom a mládeži. V súčasnosti ich zastrešuje 25. Každá z nich je formálne zaregistrovaná ako občianske združenie alebo nezisková organizácia.

Všetky spolu združujú viac ako 60-tisíc detí a mladých ľudí. RmS vznikla v roku 1990 ako občianske združenie. Od začiatku svojho pôsobenia funguje na celoštátnej úrovni a detské a mládežnícke organizácie zastrešuje bez ohľadu na ich politické presvedčenie, náboženské vyznanie, národnostnú či etnickú príslušnosť.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia