Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
žiaci, škola
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: ilustračné, Getty Images
11. 01. 2019 7:31 Slovensko od vSkolstve.skSITA

Slovenské školy prichádzajú o študentov, podľa prieskumu za to môže aj internet

BRATISLAVA 10. januára (WebNoviny.sk) – Školy sa pri nábore žiakov v 70 percentách prípadov spoliehajú na inzerciu v tlači. Pravidelne si nechávajú za stovky eur publikovať do novín a časopisov inzeráty propagujúce ich školu. Keďže súčasná generácia deviatakov zisťuje informácie hlavne z internetu, školy tak prichádzajú o šancu osloviť svoju cieľovú skupinu.

Naopak, internetovú reklamu využíva len vyše 12 percent škôl. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Než zazvoní, na ktorom sa zúčastnila takmer jedna tretina slovenských stredných škôl.

Len jeden deň otvorených dverí

„Inzeráty v tlači vôbec nezasiahnu cieľovú skupinu škôl, ktorou je na internete prakticky žijúca generácia Z. Reklama za 40 eur je na Facebooku schopná zasiahnuť až 8 000 potenciálnych uchádzačov v správnom veku i lokalite,“ povedal konzultant Než zazvoní Karel Komínek.

Ako agentúru SITA informovala Lucia Štefaňáková z Než zazvoní, iba 5,2 percenta opýtaných si myslí, že ich škola dostane nižší počet prihlášok než v minulom období. Aj napriek rastúcemu vplyvu internetu a sociálnych sietí je z pohľadu škôl a žiakov najvýznamnejšou aktivitou v nábore deň otvorených dverí, ktorý organizuje 97,5 percenta škôl.

Oproti Česku, kde školy organizujú v priemere tri termíny, slovenské školy pristupujú k organizácii dňa otvorených dverí pomerne laxne. Polovica z nich organizuje len jeden deň otvorených dverí a úplne vynechávajú víkendové termíny.

„Práve víkendové termíny dní otvorených dverí sú na nadviazanie vzťahov s rodičmi ideálnou príležitosťou. Počas týždňa sa na nich pre prácu často zúčastniť nemôžu,“ dodala Štefaňáková.

Chýbajúca osveta

Podľa výsledkov prieskumu 34,6 percenta škôl uvádza, že aspoň jeden človek z ich náborového tímu vyštudoval marketing a 20,4 percenta respondentov má v tíme sociológa. Podľa štatistík Než zazvoní je súčasťou náborového tímu len 12,5 percenta výchovných poradcov, ktorých sa reálne mohla oblasť marketingu alebo sociológie dotknúť.

„Vysoká miera zavádzajúcich až veľmi nepravdepodobných odpovedí je podľa všetkého spôsobená chýbajúcou osvetou v oblasti školského marketingu – čo to marketing škôl je, čo obsahuje a čo je jeho úlohou. Aj na tomto je v školstve potrebné zapracovať,“ uzavrela Štefaňáková.

Dotazníkový prieskum sa uskutočnil online na prelome októbra a novembra. Po očistení dát tvorilo vzorku 159 respondentov. Štúdia je súčasťou dlhodobej výskumnej činnosti spoločnosti Než zazvoní v oblasti základného a stredného školstva.

Než zazvoní od roku 2011 pomáha vedúcim pracovníkom stredných škôl v Česku a od roku 2018 aj na Slovenku s propagáciou a marketingom. Zameriava sa na proces náboru na stredné školy, poskytuje poradenstvo, výskumy a školenia marketingu stredných škôl.

Odporúčané články

V školstve nevieme nájsť najväčší problém, je ich veľa a líšia sa aj podľa úrovne vzdelávania SaS vyzýva Pellegriniho, aby sa „rozhýbal“ a konal v prípade prideľovania peňazí na vedu a výskum

Témy

Diskusia

Bezplatné novinky emailom zo školstva raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Pellegrini podľa politologičky nemá na revoltu v Smere-SD guráž, ale odchodom zo strany môže len získať Zomrel jeden zo siedmich velikánov, Talian Gimondi ovládol všetky tri podujatia Grand Tour Národniari odmietajú Merkelovej plán na záchranu migrantov, vyhlásenia kancelárky ich znepokojili Leteckí záchranári ratovali trojročného chlapčeka, mal poranenú hlavu aj obe nohy Zomrel americký herec Peter Fonda, hviezda filmu Bezstarostná jazda

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X