Slovenské školy prichádzajú o študentov, podľa prieskumu za to môže aj internet

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia
Foto: ilustračné, Getty Images

BRATISLAVA 10. januára (WebNoviny.sk) – Školy sa pri nábore žiakov v 70 percentách prípadov spoliehajú na inzerciu v tlači. Pravidelne si nechávajú za stovky eur publikovať do novín a časopisov inzeráty propagujúce ich školu. Keďže súčasná generácia deviatakov zisťuje informácie hlavne z internetu, školy tak prichádzajú o šancu osloviť svoju cieľovú skupinu.

Naopak, internetovú reklamu využíva len vyše 12 percent škôl. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Než zazvoní, na ktorom sa zúčastnila takmer jedna tretina slovenských stredných škôl.

Len jeden deň otvorených dverí

„Inzeráty v tlači vôbec nezasiahnu cieľovú skupinu škôl, ktorou je na internete prakticky žijúca generácia Z. Reklama za 40 eur je na Facebooku schopná zasiahnuť až 8 000 potenciálnych uchádzačov v správnom veku i lokalite,“ povedal konzultant Než zazvoní Karel Komínek.

Ako agentúru SITA informovala Lucia Štefaňáková z Než zazvoní, iba 5,2 percenta opýtaných si myslí, že ich škola dostane nižší počet prihlášok než v minulom období. Aj napriek rastúcemu vplyvu internetu a sociálnych sietí je z pohľadu škôl a žiakov najvýznamnejšou aktivitou v nábore deň otvorených dverí, ktorý organizuje 97,5 percenta škôl.

Oproti Česku, kde školy organizujú v priemere tri termíny, slovenské školy pristupujú k organizácii dňa otvorených dverí pomerne laxne. Polovica z nich organizuje len jeden deň otvorených dverí a úplne vynechávajú víkendové termíny.

„Práve víkendové termíny dní otvorených dverí sú na nadviazanie vzťahov s rodičmi ideálnou príležitosťou. Počas týždňa sa na nich pre prácu často zúčastniť nemôžu,“ dodala Štefaňáková.

Chýbajúca osveta

Podľa výsledkov prieskumu 34,6 percenta škôl uvádza, že aspoň jeden človek z ich náborového tímu vyštudoval marketing a 20,4 percenta respondentov má v tíme sociológa. Podľa štatistík Než zazvoní je súčasťou náborového tímu len 12,5 percenta výchovných poradcov, ktorých sa reálne mohla oblasť marketingu alebo sociológie dotknúť.

„Vysoká miera zavádzajúcich až veľmi nepravdepodobných odpovedí je podľa všetkého spôsobená chýbajúcou osvetou v oblasti školského marketingu – čo to marketing škôl je, čo obsahuje a čo je jeho úlohou. Aj na tomto je v školstve potrebné zapracovať,“ uzavrela Štefaňáková.

Dotazníkový prieskum sa uskutočnil online na prelome októbra a novembra. Po očistení dát tvorilo vzorku 159 respondentov. Štúdia je súčasťou dlhodobej výskumnej činnosti spoločnosti Než zazvoní v oblasti základného a stredného školstva.

Než zazvoní od roku 2011 pomáha vedúcim pracovníkom stredných škôl v Česku a od roku 2018 aj na Slovenku s propagáciou a marketingom. Zameriava sa na proces náboru na stredné školy, poskytuje poradenstvo, výskumy a školenia marketingu stredných škôl.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať Diskusia