Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vladimír Crmoman
Šéf Slovenskej komory učiteľov Vladimír Crmoman počas tlačovej besedy iniciatív Chceme veriť, Kultúrny reparát, Nová Cvernovka a Iniciatíva slovenských učiteľov (ISU) k aktuálnej spoločenskej situácii dva mesiace po vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej. Bratislava, 19. apríl 2018. Foto: SITA/Ľudovít Vaniher
20. 07. 2019 8:29 Ministerstvo školstvaSlovensko od vSkolstve.skSITA

Slovensko má podľa OECD rezervy v spolupráci učiteľov, ale Crmoman hovorí o nekvalitných zákonoch

Najväčší dlh voči školám, učiteľom a deťom má vláda a parlament. Pre agentúru SITA to uviedol prezident Slovenskej komory učiteľov (SKU) Vladimír Crmoman.

Z nedávno zverejnenej analýzy Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) totiž vyplýva, že Slovensko má najväčšie rezervy vo vzájomnej spolupráci učiteľov.

Kľúčový faktor vo vzdelávacom procese

„Je to pravdaže problém, ale najväčší dlh voči školám, učiteľom a deťom má vláda a parlament, ktorí schvaľujú nekvalitné zákony, ignorujú dlhodobé odporúčania OECD v oblasti miezd, neposkytujú kvalitnú podporu školám, žiakom, učiteľom ani riaditeľom,“ konštatoval Crmoman.

Podľa ministerstva školstva sú však práve učitelia kľúčovým faktorom vo vzdelávacom procese a preto sa vláda snaží nastaviť vzdelávací systém tak, aby bol pre nich relevantný a priniesol inovácie, ktoré budú môcť využiť v praxi.

Východiskom na realizáciu tohto cieľa je podľa rezortu školstva strategický dokument na desať rokov s názvom Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania a taktiež nedávno schválený zákon o pedagogických a odborných zamestnancoch.

Nízky počet žiakov v triede

So zámerom zlepšiť existujúci stav sa 2. až 4. júla konala trojdňová medzinárodná konferencia Európsky učiteľ 21. storočia. Organizovalo ju Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR spoločne s Metodicko-pedagogickým centrom (MPC) a OECD.

Zúčastnila sa na nej aj ministerka školstva Martina Lubyová a riaditeľ odboru pre vzdelávanie a osobitný poradca generálneho tajomníka pre vzdelávaciu politiku OECD Andreas Schleicher. Obaja sa na konferencii zhodli na tom, že Slovensko má pomerne nízky priemerný počet žiakov v triede.

Konferencia bola zameraná na zlepšenie dostupnosti, kvality a modernizácie systému vyučovania a vystúpili na nej mnohí zahraniční delegáti. Diskutovali o témach, ako sú využívanie technológií a sociálnych médií v triede, spätná väzba či zmeny hodnotenia na podporu zručností 21. storočia.

Odporúčané články

Ministerstvo školstva považuje kritiku Gröhlinga za ďalší pokus o dehonestáciu ich práce Trh s učebnicami na Slovensku bude realitou, ministerstvo oznámilo termín plánovaného spustenia projektu

Témy

Viac k osobnosti z článku

Bezplatné novinky emailom zo školstva raz týždenne:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Neprehliadnite

Zákazník zastrelil čašníka na predmestí Paríža, na svoj sendvič vraj čakal pridlho Na Aljaške bolo teplo ako ešte nikdy, priemerná teplota bola v júli o tri stupne vyššia Rodové rozdiely na Slovensku stále pretrvávajú, platí to najmä v oblasti práce a kariéry Aktualizované: Pri Zavare havarovalo auto a začalo horieť, zomrela mladá spolujazdkyňa Video: Malý dugong, ktorý sa stal hviezdou internetu, zomrel po prehltnutí plastov Pellegrini podľa politologičky nemá na revoltu v Smere-SD guráž, ale odchodom zo strany môže len získať Tri európske krajiny chcú vyššiu daň na mäso, aby ľudí prešla chuť

Aktuálne témy

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.

X