Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach bojuje proti dezinformáciám vlastnou kampaňou

Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Foto: ilustračné, maps.google.com

Univerzita Pavla Jozefa Šafárila (UPJŠ) v Košiciach spúšťa kampaň proti dezinformáciám s názvom Overuj si fakty. Kampaň upriamuje pozornosť na nebezpečenstvo šírenia dezinformácií a nepodložených správ. Informoval o tom hovorca UPJŠ Tomáš Zavatčan.

Hlavnou časťou kampane je webová stránka overujsifakty.sk, ktorá vysvetľuje, čo je to dezinformácia, ako ju rozoznať a objaviť v informačnom toku na internete, aké sú typy dezinformácií, ako sa dajú overiť fakty alebo časti o kybernetickej bezpečnosti opierajúce sa o činnosť jediného akademického bezpečnostného tímu na Slovensku CSIRT-UPJŠ.

Kampaň aj pre verejnosť

Kampaň nie je pripravená len pre študentov Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, ale jej úlohou je informovať aj zamestnancov, odbornú verejnosť a v konečnom dôsledku všetkých, ktorí majú záujem rozoznať pravdivé a nepravdivé informácie.

Kampaň presahuje obyčajnú informačnú úroveň a ponúka aj presné tipy, ktoré pomôžu ochrániť dáta pred phishingom, scarewareom či nežiadanou a falošnou technickou podporou.

Odkazuje na odborné weby

Zároveň webová stránka kampane Overuj si fakty pomáha rozlišovať pravdivé a nepravdivé informácie a odkazuje aj na ďalšie zdroje s množstvom doplnkových informácií v podobe odborných publikácií a webových stránok.

„Moderná doba prináša nové výzvy. Otvorenosť online priestoru je častokrát zneužívaná a obeťami sú najmä mladí perspektívni ľudia. Najmä v súčasnosti je vidieť ako nepravdivé informácie a hoaxy deformujú spoločnosť, vynášajú na povrch množstvo emócií ohrozujúcich napríklad úspešné prekonanie epidémie COVID-19. Triezvemu pohľadu na svet a kritickému prístupu k informáciám je však potrebné učiť všetky generácie. Verím, že kampaň Overuj si fakty pomôže ľuďom nájsť odpovede na otázky, ktoré môžu nabádať k pochybovaniu. Na našej univerzite si želáme, aby sa misinformácie, dezinformácie, fake news, hoaxy alebo trolling postupne vytratili z povedomia ľudí a zo spoločnosti, a aby vo verejnom prostredí opäť rezonovala úcta k faktom a hodnotám spätým s pravdou.“ uviedla prorektorka pre marketing a vzťahy s verejnosťou UPJŠ v Košiciach Regina Hučková.

Ďalšie k téme

    Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
    Firmy a inštitúcie UPJŠ Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach