Viac než polovica rodičov kúpila svojim deťom počítač či webkameru, aby sa mohli vzdelávať na diaľku

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Väčšina rodičov, 56 percent, bola nútená pre dištančné vzdelávanie dokúpiť svojmu dieťaťu počítač, webkameru, skener, slúchadlá, reproduktory, tlačiareň či zaistiť internetové pripojenie. Takmer všetko uvedené musela nakúpiť pätina z nich.

Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu Inštitútu pre verejné otázky (IVO), ktorý vznikol v spolupráci so spoločnosťami Slovak Telekom a Accenture. Dáta od 601 rodičov zbierali od 12. do 17. februára.

Rodičia pomáhali s technikou

Prieskum sa zameriaval na aktuálne postoje a skúsenosti rodičov s online dištančným vzdelávaním žiakov na druhom stupni základných škôl.

Viac ako polovica opýtaných rodičov (54 percent) bolo občas nútených technicky pomôcť dieťaťu, aby mohlo komunikovať so školou a učiť sa na diaľku.

Pomáhali napríklad s pripojením na internet, inštaláciou webkamery či reproduktorov, nastavovaním programov či riešením technických problémov.

O pomoc žiadali aj školu

Veľmi často deťom muselo pomáhať 23 percent rodičov. Rovnaký počet opýtaných deťom pomáhať nemuselo.

Takmer 80 percent rodičov, ktorí deťom pomáhali, sa nanajvýš poradilo s partnerom. Poskytnutie technickej pomoci tak zvládli sami.

Iných ľudí, napríklad rodinu, známych či odborníkov na počítače požiadalo o pomoc 13 percent. Pomoc od školy žiadalo 7 percent opýtaných a jedno percento poprosilo o pomoc ďalšieho rodiča zo školy.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie IVO Inštitút pre verejné otázky