Netflix stráca na popularite aj hodnote, pre úbytok predplatiteľov služba zaznamenala najväčší prepad svojich akcií

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Pokles pritom čiastočne súvisí s rozhodnutím Netflixu odísť v súvislosti s vojnou na Ukrajine z ruského trhu, čo spôsobilo úbytok 700-tisíc predplatiteľov. Foto: ilustračné, www.gettyimages.com

Streamovacia služba Netflix zaznamenala prvý úbytok predplatiteľov za viac ako desaťročie, čo spôsobilo zlacnenie jeho akcií počas predĺženého obchodovania o 25 %. Dôvodom sú obavy, že služba má už svoje najlepšie dni za sebou.

Netflix prichádza o svojich predplatiteľov

Zákaznícka základňa spoločnosti sa počas januára až marca zmenšila o 200-tisíc predplatiteľov. Vyplýva to zo štvrťročnej správy, ktorú zverejnili v utorok.

Pokles pritom čiastočne súvisí s rozhodnutím Netflixu odísť v súvislosti s vojnou na Ukrajine z ruského trhu, čo spôsobilo úbytok 700-tisíc predplatiteľov.

Spoločnosť však priznáva, že jej problémy sú hlbšie a na obdobie od apríla až júna prognózuje stratu ďalších dvoch miliónov predplatiteľov.

Akcie sa prepadli o polovicu

Ak sa straty z utorkového obchodovania v predĺžených hodinách premietnu aj do stredajšieho riadneho obchodovania, stratia akcie Netflixu v tomto roku už viac ako polovicu svojej hodnoty a akcionárov pripravia o približne 150 miliárd dolárov za menej ako štyri mesiace.

Netflix dúfa, že sa mu podarí zvrátiť straty krokmi, ktoré sa dosiaľ zdráhal podniknúť, vrátane zablokovania zdieľania účtov a zavedenia lacnejšej verzie služby, ktorá bude obsahovať reklamy.

Spoločnosť ukončila marec s 221,6 milióna predplatiteľmi po celom svete. Ich pokles priniesol aj pokles zisku v prvom štvrťroku o šesť percent oproti minulému roku na 1,6 miliardy dolárov, alebo 3,53 dolára na akciu. Tržby oproti vlaňajšku vzrástli o 10 % na takmer 7,9 miliardy dolárov.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Netflix